Obejrzyj to jeszcze raz. Co czeka przewoźników na drogach Europy w 2022 roku? [Konferencja]

Samochody na parkingu
Samochody na parkingu
Fot. Unsplash

Na prośbę wielu przedstawicieli polskiego sektora transportowego, podajemy linki do ponownego obejrzenia konferencji z dnia 15 czerwca, którą organizowała Polska Izba Biznesowa we Włoszech i Związek Pracodawców „Transport i Logistyka Polska”.

Konferencja była poświęcona problemom, z jakim borykają się polscy przewoźnicy w Europie Zachodniej i sposobom ich zapobiegania lub rozwiązania. Polska branża transportowa w ciągu ostatnich lat wiodącą w Europie. Transport pozwala urzeczywistnić 3 z 4 swobód rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, jest kluczowy dla kształtowania wzrostu gospodarczego oraz rywalizacji na rynku globalnym. Koszt usług transportowych wpływa na wymianę towarową i konkurencyjność unijnej gospodarki.

W Polsce 6,6 proc. PKB jest generowane przez transport, sektor zatrudnia bezpośrednio i pośrednio ok. 1 mln osób, obsługując 15 proc. pracy przewozowej w Unii Europejskiej. Polskie firmy transportowe inwestują w nowoczesny bezpieczny i ekologiczny tabor – pojazdy wymieniane są średnio co 2-5 lat, stale zwiększając w nich udział tych o najwyższej klasie ekologiczności. Jednak polska branża transportu, spedycji i logistyki boryka się z wieloma problemami na drogach Europy.

Polscy przewoźnicy spotykają się z bardzo trudnymi sytuacjami na terytorium Włoch czy Francji. Jako Polska Izba Biznesowa we Włoszech chcemy być swoistym barometrem i dlatego do współpracy zapraszamy największych ekspertów z sektora, którym dziękujemy za wspólne działania – powiedziała Ewa Trzcińska, prezes PIBW- CAPI, moderator konferencji i dodała: „Dziękujemy naszemu partnerowi technicznemu – firmie Kiss The Rat i panu Tomkowi Bugajskiemu za wsparcie i przygotowanie materiału z konferencji z podziałem na poszczególnych prelegentów”.

Co czeka przewoźników w 2022 roku?

Maciej Wroński, prezes Związek Pracodawców Transport i Logistyka Polska przedstawił nowe zasady wynagradzania kierowców, a Margareta Przybyła przekazała prosto z Brukseli informacje o nowym europejskim systemie notyfikacji delegowania kierowców. Firmy i kancelarie adwokackie z Włoch ( Joanna Siemieniak , Studio Legale Siemieniak i Agnieszka Janusz, Avvocati Associati Franzosi Dal Negro Setti) i Francji (Hanna Stypulkowska-Goutierre, Kancelaria HSG i Joanna Pastarzak- Jarosz, Gérante Groupe ESPRO), na co dzień zajmujące się rozwiązywaniem problemów polskich przewoźników podzieliły się swoją wiedzą i doświadczeniem, uczulając na najważniejsze problemy i pokazując sposoby ich rozwiązania. Z kolej Bartłomiej Zgudziak, Ekspert OCRK ds. Analiz i Rozliczeń pokazał ciekawe przypadki kontroli płacy minimalnej w praktyce. O możliwościach wsparcia przewoźników poinformowała także Agnieszka Gorzkowska z Polskiej Izby Biznesowej we Włoszech, która chce być swoistym parasolem ochronnym dla wszystkich polskich przedsiębiorców zmagających się z problemami na rynku włoskim.

Więcej informacji – agenda wydarzenia i krótkie informacje o prelegentach:

SEKTOR TRANSPORTOWY PL na terenie IT FR – TO TRZEBA WIEDZIEĆ – Polska Izba Biznesowa we Włoszech (capiplit.eu)

Linki do poszczególnych wystąpień

https://youtu.be/4RUDo1zOas Agnieszka B. Gorzkowska

https://youtu.be/9JaJys3_otc Maciej Wroński

https://youtu.be/6xUj3H1Y5B4 Margareta Przybyła

https://youtu.be/qO4YT07Wed4 Joanna Siemieniak

https://youtu.be/H9o1O-cgCsE Joanna Pasterzak-Jarosz

https://youtu.be/xwlWg9ju1RA Hanna Stypulkowska-Goutierre

https://youtu.be/xRO_I6wSFf8 Bartłomiej Zgudziak

https://youtu.be/Aoh39tK_WFk Agnieszka Janusz

Źródło: CAPI - PIBW

Silk Road Poland

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *