Debata podsumowująca rządy Prawa i Sprawiedliwości

Konferencja
Konferencja
Fot. Unsplash

Za nami dwie kadencje rządów Prawa i Sprawiedliwości. To doskonały czas, by podsumować osiem lat zarządzania gospodarką krajową i zagraniczną.

Ważne, by nowy rząd usłyszał od przedsiębiorców opinie, które będą wskazówką, a być może przestrogą przed powielaniem błędów w zarządzaniu polską gospodarką i ustawodawstwem w tym zakresie.

Na przestrzeni mijających ośmiu lat rządów PiS wiele się wydarzyło w kraju i na świecie. Dysponując większością parlamentarną można było w tym okresie wiele zdziałać.

Ustępujący rząd zreformował zagraniczną promocję gospodarczą, wprowadzono długą listę nowych praw dla przedsiębiorców.

Razem z przedsiębiorcami i samorządem gospodarczym chcemy podsumować ten czas niezakłóconych rządów w sektorze gospodarki, w sektorze przedsiębiorczości.

Zadajmy zatem pytania i prosimy o Waszą opinię:

  • Co udało się dokonać rządowi PiS przez osiem lat, kiedy był u władzy?
  • Jaki stan w gospodarki zastał rząd PiS, a jaki zostawia?
  • Jakie są problemy do rozwiązania w gospodarce krajowej, zagranicznej?
  • Czy działania zagranicznych ośrodków promocji gospodarczej PAIH spełniły oczekiwania przedsiębiorców, eksporterów?
  • Czy inicjatywy ustawodawcze, za które są odpowiedzialne ministerstwa były realizowane, jeśli tak – to jakie?

Zachęcamy przedsiębiorców do zabrania głosu w debacie – opinie można dodawać w komentarzach pod tekstem.

Rozumiemy, że nie wszyscy chcą się wypowiadać publicznie. Można dodać swoją opinię pod przybranym imieniem. Gwarantujemy pełną anonimowość, według obowiązującego prawa.


Silk Road Poland

Komentarze do “Debata podsumowująca rządy Prawa i Sprawiedliwości”

  1. cytuje za GW: Dobra zmiana” zaczęła się od Janowa…. Stadnina z ponad 200-letnią historią stała się symbolem niszczenia instytucji, partyjnego nepotyzmu i zawłaszczania państwa ustępującej władzy. I tak na każdym szczeblu i dziedzinie gospodarki!

  2. Te rządy w ciągu ośmiu lat reformowały kraj prowadząc do centralistycznego zarządzania. Władza na każdym poziomie była w siedzibie PiS-u. To był zamach na demokrację!
    Trzeba oddać kompetencje przejęte przez reżimowy rząd ponownie do regionów, do władzy terytorialnej!

  3. Trzeba zrobić ontologiczną i przedmiotową analizę głoszonych tez:
    Bronisław Wildstein: to „zorganizowana kampania nienawiści”.

    Prezes Trybunału Konstytucyjnego Julia Przyłębska w TVP Info: „Wejście na taki poziom, który myślę, że w żadnym cywilizowanym kraju, żadnej demokracji, nie jest znany. A na to jest przyzwolenie, bo niektórzy politycy przyzwalają na to, wręcz zachęcają do takiego zachowania.”

  4. PiS dokręcał śrubę podatkową, dla przedsiębiorców niepewność związana z nieprzewidywalną polityką gospodarczą rządu powodowała ucieczki kapitału, brak inwestycji.

  5. Beneficjentami wstrzymania projektu CPK będą Niemcy – przekazał w czwartek w mediach społecznościowych prezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców Cezary Kazimierczak. Dodał, że nasi sąsiedzi zrobią bardzo dużo, żeby port nie powstał.

    https://wpolityce.pl/gospodarka/669190-nasz-wywiad-ekspert-polska-bardzo-zyska-na-cpk
    Jedynym beneficjentem wstrzymania (tak, wstrzymania, bo wcześniej czy później zostanie zbudowany) projektu CPK będą Niemcy. I nie chodzi o ruch pasażerski tylko o cargo – czyli grube miliardy z opłat i ceł i nasi sąsiedzi zrobią bardzo dużo, żeby port nie powstał— przekazał na platformie X (dawniej Twitter) Kazimierczak.

    Przypomniał, że ponad 60 proc. lotniczego cargo do Polski jest clone w Niemczech.

    Centralny Port Komunikacyjny to planowany między Warszawą i Łodzią węzeł przesiadkowy, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu 37 km na zachód od Warszawy, na ok. 3 tys. ha ma być wybudowany port lotniczy. Pierwszy etap lotniska, czyli dwie równoległe drogi startowe i infrastruktura do obsługi 40 mln pasażerów, mają zostać uruchomione w 2028 r. Plan Generalny CPK zakłada, że następnie port będzie rozbudowywany w sposób modułowy.

    Spółka CPK jest w 100-proc. własnością Skarbu Państwa.

    Polonia i Polacy z Zagranicy dziwia sie dyskusji. CPK to Polska Racja Stanu

  6. Projekt CPK wymaga sporządzenia wszechstronnego audytu. Poza dyskusją jest część kolejowa tego przedsięwzięcia, która powinna być realizowana już od dawna. O jej realizacji zapadła cisza. Lotnisko i strefa cargo w Baranowie winno być na nowo poddane ocenie ze strony ekspertów krajowych i zagranicznych. Liczba pasażerów wyliczona na 80 mln. w roku 2029, nigdy nie zostanie osiągnięta w istniejących w Polsce warunkach. LOT posiada obecnie nie wiele więcej niż 50 samolotów. Należy rozbudowywać Modlin z dobudową terminalu kolejowego. Lotnisko Chopina po rozbudowie, może obsłużyć 28 mln. pasażerów rocznie. Chybiony i przynoszący straty, port lotniczy w Radomiu, winien obsługiwać loty cargo.

    1. Na 2029 rok planowanych jest ok 30 mln pasażerów, po zakończeniu I etapu maksymalna przepustowość będzie ok 40 mln pasażerów. Dla porównania w tym czasie Istambuł będzie obsługiwał ok 150 milionów psasażerów rocznie, a po zakończeniu rozbudowy ok 200 milionów. Ani Okęcie, ani Modlin, ani Radom nigdy nie staną się hubami cargo bo do tego konieczne jest lotnisko działające 24 godziny na dobę zdolne do przyjmowania nie tylko lotów cargo, ale i dużej ilości lotów pasażerskich które też wożą ogromną ilość cargo. Kupno czy raczej leasing dodatkowych samolotów dla LOT nie będzie problemem, o ile oczywiście LOT nadal będzie przynosił zyski a to przy własnym wielkim hubie nie będzie problemem. Z CPK będą możliwe bezpośrednie loty bez lądowania do wshodniego wybrzeża Australii (Sydney i Melbourne) – potencjalna złota żyła. QANTAS rozpoczyna w przyszlym roku bezpośrednie loty z Londynu i w 2023 prowadzili wstępne rozmowy z CPK na temat takich lotów z Warszawy

      O militarnym znaczeniu CPK dla obronności Polski i NATO już pisać nie będę bo to jest oczywiste

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *