Firmy chcące chronić swoje interesy i poufne informacje często decydują się na stosowanie zakazu konkurencji w umowach o pracę. Taka klauzula ma powstrzymać pracownika od prowadzenia konkurencyjnej działalności wobec pracodawcy, a także od podjęcia współpracy z bezpośrednią konkurencją.
14 maja 2024 r., godz. 10:00, Platforma ZOOM
Uczestnicy spotkania poznają najważniejsze prawne aspekty stosowania zakazu konkurencji, które obowiązują w trakcie zatrudnienia, a także po jego ustaniu.
Podczas spotkania wyjaśnimy:
- Na co należy zwrócić uwagę przy zawieraniu umów o zakazie konkurencji?
- Czy pracodawca zawsze jest zobowiązany do zapłaty wynagrodzenia ustalonego w umowie o zakazie konkurencji?
- Kiedy można wypowiedzieć umowę o zakazie konkurencji po ustaniu zatrudnienia
- Czym się różni umowny zakaz konkurencji z pracownikiem / współpracownikiem od ustawowego zakazu wykorzystywania tajemnicy przedsiębiorstwa?
- Co jest objęte ustawową ochroną tajemnicy przedsiębiorstwa?
- Na co powinien pracodawca zwrócić uwagę w relacji z pracownikiem / współpracownikiem, aby zapewnić ochronę swojego know how?