Biznes dla Polski, Polska dla Biznesu – ZPP startuje z nową kampanią

Gospodarka
Gospodarka
Fot. Adobe Stock

Związek Przedsiębiorców i Pracodawców zainaugurował kampanię Biznes dla Polski, Polska dla biznesu, której celem jest promowanie nowoczesnego patriotyzmu gospodarczego, w którym istotną rolę do odegrania mają zarówno przedsiębiorcy i konsumenci, jak i rząd regulujący kwestie gospodarcze. Projekt realizowany będzie w 2023 roku w oparciu o cztery bloki tematyczne: podatki, inwestycje, wybory konsumencie, decyzje regulacyjne.

Od lat celem ZPP jest promowanie idei nowoczesnego patriotyzmu gospodarczego, który uczyni nasz kraj miejscem o najkorzystniejszych warunkach do prowadzenia biznesu w Europie. Aby dążenia stały się realiami, zaistnieć musi dziś jednak szersza synergia między przedsiębiorcami, konsumentami i organami administracyjnymi.

– W dobie wojny na Ukrainie, szalejącej inflacji, w trakcie trwającego kryzysu cenowego na rynkach energii i w okresie pandemii koronawirusa państwo polskie powinno dokładać wszelkich starań, aby uczynić nasz kraj miejscem przyjaznym do prowadzenia biznesu. To niezwykle istotne zarówno dla firm, które już dziś funkcjonują na krajowym rynku jak i nowych działalności gospodarczych. Uczynienie Polski krajem o dogodnym dla biznesu środowisku prawno-regulacyjnym to także nieodzowny warunek dla przyciągnięcia nad Wisłę inwestycji spoza granic kraju – mówi Jakub Bińkowski, Dyrektor Departamentu Prawa i Legislacji Związku Przedsiębiorców i Pracodawców.

Chcemy pokazywać że przedsiębiorcy, konsumenci i administracja swoimi decyzjami mogą wspólnie budować dobrobyt w Polsce: środowiska biznesowe – płacąc podatki i realizując inwestycje, konsumenci – podejmując decyzje zakupowe wspierające uczciwie działający w Polsce biznes, administracja – tworząc przyjazne działalności gospodarczej regulacje.

– Kapitalne znaczenie zyskuje w tym kontekście kwestia płatności podatku CIT. Jest to dziś swoisty wyznacznik odpowiedzialności i solidarności z Państwem. Jak pokazują konkretne przykłady podatek dochodowy od osób prawnych traktowany jest przez wiele firm jako danina w zasadzie dobrowolna. Odpowiednie zabiegi księgowe pozwalają skutecznie obejść obowiązek jego płatności. Dlatego od lat ZPP postuluje zastąpienie CIT maksymalnie uproszczonym podatkiem przychodowym na niskim poziomie. To tylko jedna z propozycji, którą podczas trwania kampanii będziemy chcieli zaszczepić w świadomości rządzących, biznesu, ale i obywateli. Naszym celem jest sprawić, aby biznes działał dla Polski i aby nasz kraj odwdzięczył się przedsiębiorcom wzajemnością w tej kwestii – mówi Cezary Kaźmierczak, prezes ZPP.

Dlatego Związek Przedsiębiorców i Pracodawców zainaugurował kampanię Biznes dla Polski, Polska dla biznesu, która realizowana będzie w oparciu o cztery strategiczne bloki tematyczne: kwestie podatkowe, inwestycje, wybory konsumenckie oraz decyzje regulacyjne.

Podatki, inwestycje, sfera wyborów konsumenckich i regulacje to elementy, na których będziemy szczególnie skupiać się w kampanii Biznes dla Polski, Polska dla Biznesu. Uważamy, że te cztery filary to fundament dla realizowania polityki nowoczesnego patriotyzmu gospodarczego. Nasz projekt promować będzie postawy, które zaowocują wytworzeniem efektywnej synergii między przedsiębiorcami, konsumentami i organami administracyjnymi – dodaje Jacek Podgórski, Dyrektor Forum Podatkowo-Regulacyjnego ZPP.

W ramach kampanii organizowane będą liczne wydarzenia, a każdemu z kluczowych zagadnień towarzyszyć będzie raport stanowiący diagnozę obecnego stanu rzeczy oraz zawierający propozycje rozwiązań wyznaczających nowe kierunki realizowania koncepcji patriotyzmu gospodarczego.

Warszawska Izba Gospodarcza jest członkiem Związku Przedsiębiorców i Pracodawców.

źródło: ZPP


Silk Road Poland

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *