Czy lokalny ryneczek musi leżeć w środku wielkopowierzchniowego sklepu? Czy targowiska i warzywniaki były kiedyś bardziej dostępne niż sklepy monopolowe? Jak modernizować bazary, aby skorzystali na nich kupcy i klienci, a nie instagramerki? W jaki sposób zadbać o to, żeby punkty sprzedaży warzyw były chronione przez miejskie dokumenty? Oraz, gdzie w tym wszystkim jest miejsce na nowe technologie.
Hybrydowe targowiska to takie, które istnieją nie tylko w przestrzeni fizycznej, ale też w sieci. . W obu tych przestrzeniach można dokonywać zakupów, toczyć niezobowiązujące rozmowy, ale też wymieniać się ważnymi dla społeczności informacjami – twarzą w twarz lub poprzez publikowanie na cyfrowej tablicy ogłoszeniowej. Cyfrowa przestrzeń targowiska uzupełnia jego tradycyjną formę i ma zachęcać do fizycznych odwiedzin. Ostatecznie to przestrzeń miejską uznajemy za kluczową do budowania silnych lokalnych społeczności.
Zapraszamy na spotkanie, w czasie którego porozmawiamy o tym, jak zwiększyć konkurencyjność miejskich bazarów i warzywniaków z korporacyjnymi podmiotami. Ile w tym wyborów konsumenckich, a ile polityki miasta?
Spotkanie odbędzie się 17 czerwca 2024 (poniedziałek) o godzinie 18:00 w siedziebie KZRS „Samopomoc Chłopska” (ul. Kopernika 30, Warszawa).
Pretekstem do rozmowy będzie również planowany na Kopernika 30 spółdzielczy sklep oraz sezonowe targowisko prowadzone przez KZRS „Samopomoc Chłopska”, w którego siedzibie odbędzie się spotkanie. Opowie o nim Prezeska KZRS „Samopomoc Chłopska” Aneta Englot – pomysłodawczyni.
Udział w wydarzeniu potwierdziła Adriana Porowska, wicepryzedentka miasta odpowiedzialna za prace nad polityką żywnościową dla m.st. Warszawy.
Będą z nami również przedstawiciele i przedstawielki Warszawskiej Izby Gospodarczej oraz obsługujących Warszawę – rynków hurtowych.
Do zobaczenia!
Spotkanie organizowane w ramach projektu Fundacji im. Heinricha Bölla “Hybrydowe targowiska jako centra życia lokalnego”
Sponsorem wydarzenia jest Warszawski Rolno-Spożywczy Rynek Hurtowy S.A.