Wydrenowane portfele Polaków. GUS podał dane o sprzedaży detalicznej

Wózek sklepowy
Wózek sklepowy
Fot. Unsplash

Sprzedaż detaliczna w Polsce w marcu 2023 r. spadła do 4,8 proc. rok do roku z 10,8 proc. zanotowanych w lutym – podał Główny Urząd Statystyczny.

To odczyt dużo gorszy od oczekiwań – eksperci zakładali średnio 7,4 proc.

Jak podaje GUS, w marcu największy spadek sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) w porównaniu z analogicznym okresem 2022 r. utrzymał się w jednostkach handlujących paliwami stałymi, ciekłymi, gazowymi (o 20,7 proc. wobec wzrostu o 15,5 proc. przed rokiem).

Sprzedaż znacznie zmalała również w grupach: „pozostałe” (o 18,5 proc.), „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (o 17,8 proc.), „meble, rtv, agd” (o 15,2 proc.). W grupie „żywność, napoje i wyroby tytoniowe” notowano spadek taki sam jak przed miesiącem (o 4,6 proc.). Spośród prezentowanych grup wzrost sprzedaży raportowały jedynie podmioty zaklasyfikowane do grupy „tekstylia, odzież, obuwie” (o 1,7 proc.).

 


Silk Road Poland

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *