Uniflora: Wielka moc w małych kiełkach

dr Tomasz Bąkowski, kierujący projektem badawczym

Uniflora sp. z o.o. to polska firma z Częstochowy, która kontynuuje tradycje i doświadczenia działalności rodzinnej prowadzonej od 2001 roku. Spółka zaczynała swój biznes od produkcji świeżych ziół. Uniflora stale się rozwija, pozostając spółką o polskim rodowodzie i rodzimym kapitale. Głównym obszarem działalności jest produkcja kiełków warzywnych. Kiełki to ceniony produkt przeznaczony do bezpośredniego spożycia przez konsumentów.

Obecnie to są głównie kiełki fasoli mung, rzodkiewki, brokułu, lucerny, słonecznika, cebuli, groszku i pora. Oferta produktowa zwiększa się o nowe produkty, zarówno świeże jak przetworzone. Kiełki warzywne są sprzedawane odbiorcom hurtowym i sieciom handlowym pod markami „Uniflora” i „Pokarm życia” w całym kraju. W ilościach przemysłowych trafiają do zakładów przetwórczych, takich jak np.: Hortex, Rolnik, Unifreeze.

Wybrane produkty spółka sprzedaje na rynkach zagranicznych, w tym UE. Kiełki fasoli mung po zamrożeniu eksportowane są m.in. do Niemiec. W tej działalności Uniflora jest liderem na rynku polskim, obsługując około 20% rynku niemieckiego. Niewątpliwy sukces rynkowy i dynamiczny rozwój firma zawdzięcza skutecznie wdrażanym projektom rozwojowym i innowacjom. W 2004 r. uruchomiła pierwszą linię technologiczną do uprawy kiełków o zdolności produkcyjnej 30 ton/tyg. Po wdrożeniu innowacji, udoskonaliła ją w 2007 i ponownie w 2012 roku. W wyniku tych modernizacji osiągnęła ponad dwukrotny wzrost wydajności.

Czytaj więcej na Polski Portal Rolniczy i Konsumencki

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *