Sprzedaż detaliczna towarów konsumpcyjnych w Chinach, główny wskaźnik wzrostu konsumpcji, osiągnęła w 2021 r. 44,08 biliona juanów (około 6,93 biliona dolarów).
Według danych Narodowego Urzędu Statystycznego (NBS), w 2021 roku sprzedaż towarów konsumpcyjnych wzrosła o 12,5 proc. rok do roku, co oznacza, że średni roczny wzrost za ostatnie dwa lata wyniósł 3,9 proc.
Jak wynika z danych, w grudniu całkowita sprzedaż detaliczna towarów konsumpcyjnych wzrosła o 1,7 proc.
Sprzedaż detaliczna na obszarach miejskich osiągnęła w ubiegłym roku 38,16 bln juanów, co oznacza wzrost o 12,5 proc. rok do roku, podczas gdy na obszarach wiejskich wzrosła o 12,1 proc.
Jak wynika z danych, w 2021 r. sprzedaż detaliczna online w Chinach nadal wykazywała silny wzrost i przekroczyła 13 bilionów juanów, rosnąc o 14,1 proc.
źródło: Silk Road Poland