Chiński Nowy Rok Księżycowy, nazywany również Świętem Wiosny, przyciągnął do Szanghaju prawie 11 milionów krajowych turystów, generując przychód 17,7 miliarda juanów (około 2,8 miliarda dolarów).
Miejska Administracja Kultury i Turystyki w Szanghaju poinformowała, że od 31 stycznia do 7 lutego miasto zorganizowało blisko 500 wydarzeń kulturalnych i turystycznych, których tematem było niematerialne dziedzictwo kulturowe.
Odwiedzający uczestniczyli w różnych uroczystościach organizowanych w starożytnych budowlach, muzeach, galeriach sztuki i innych atrakcjach turystycznych.
Wystawy i występy online organizowane przez lokalne muzea, galerie sztuki i inne publiczne miejsca kultury przyciągnęły ponad 3,2 miliona widzów. Ogromnym powodzeniem cieszyła się wystawa zorganizowana przez Muzeum Historii Naturalnej na temat dzikich kotów. Chiński Nowy Rok Księżycowy 2022, zgodnie z tradycyjną kulturą zodiaku zwierząt, jest Rokiem Tygrysa.
Święto Wiosny przyniosło miastu gwałtowny wzrost konsumpcji. Średnie obłożenie hoteli w Szanghaju podczas święta wyniosło 40 procent, co stanowi wzrost o 5 procent w porównaniu z poprzednim świętem chińskiego Nowego Roku Księżycowego.
źródło: Silk Road Poland