LATAWIEC PARTNER EVENT & TRAINING jest firmą szkoleniową z 15-letnim dorobkiem. Proszę przedstawić firmę oraz tajemnicę sukcesu.
Latawiec Partner jest na rynku już niemal szesnaście lat. Istniejemy, dlatego, że się zmieniamy i dostosowujemy do potrzeb polskiego rynku nawet może czasami je wyprzedzając.
Najlepiej oddaje to formuła Szkolenie PLUS. Jej innowacją jest pełna integracja programu szkolenia, warsztatów oraz zajęć incentive (integracyjnych), będących tak naprawdę rodzajem Development Center tak, by kompleksowe połączenie metodologii wzmacniało wspólny cel obydwu elementów. Szkolenie PLUS to nie tylko synergia połączenia warsztatów z wyjazdem, ale także przeniesienie wyjazdu integracyjnego z kosztów do inwestycji w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi z możliwością obliczenia współczynnika ROI (Return On Investment). Równocześnie też ta formuła pozwala na redukcję kosztów na poziomie 30-40%.
Wprowadzając Szkolenie PLUS w 2007 roku zetknęliśmy się ze śmiechem wielu trenerów oraz osób odpowiedzialnych za organizację imprez integracyjnych mówiących, iż teraz są pieniądze i trzeba je wydawać. Później w okresie załamania rynku i znacznie ograniczenia budżetów właśnie Szkolenie PLUS okazało się rozwiązaniem najlepiej sprzedającym się oraz dostosowanym do potrzeb Klientów. A teraz, gdy wypłynęła kwestia podatku od wyjazdów integracyjnych ponownie taka formuła łączenia szkolenia z wyjazdem integracyjnym jest rozwiązaniem tego problemu. Obecnie, gdy Klienci dopytują się o takie warsztaty Latawiec Partner ma 5 lat doświadczenia i portfolio zrealizowanych projektów.
Przewaga wynika z takiego podejścia do tematyki i metodologią szkoleń. Obserwując kraje zachodnie, wprowadzając innowacje i gdy na polskim rynku temat staje się popularny zyskując przewagę doświadczenia.
Latawiec Partner nie organizuje szkoleń otwartych. Działając elastycznie współpracujemy z firmami szkoleniowymi, które organizują i sprzedają warsztaty prowadzone przeze mnie, przez moją wspólniczkę a także naszych innych trenerów.
Organizujemy natomiast szkolenia dopasowane pod potrzeby poszczególnych firm. Wciąż też dopasowujemy się do potrzeb rynku. Coraz więcej firm chce uzupełnić konferencję wewnętrzną, podsumowanie roku/kwartału wyjazd integracyjny o szkolenia dla nich właśnie przygotowaliśmy pakiet różnorodnych krótkich form szkoleniowych uzupełniających tego typu wydarzenia.
Specjalizujecie się Państwo m.in. w szkoleniach. Z jaką ofertą można spotkać się w Państwa firmie?
Ja osobiście prowadzę warsztaty z zakresu miękkich umiejętności osobistych i menedżerskich.
Obecnie w okresie spowolnienia wzrostu największym zainteresowaniem cieszą się warsztaty przynoszące najszybsze efekty finansowe – związane z technikami sprzedaży, negocjacji oraz zarządzania zespołami i motywowania pracowników. Coraz częściej jednak są to wyspecjalizowane warsztaty jak Np. negocjacje w zamówieniach publicznych, zakupowe czy z partnerami zagranicznymi. Firmy myślące bardziej perspektywicznie właśnie teraz szkolą swoich pracowników z technik obsługi klienta oraz budowy relacji wiedząc, że znacznie taniej jest utrzymać już zdobytych Klientów.
Ciekawym trendem jest wzrastające zainteresowanie szkoleniami z etykiety biznesowej, świadomego budowania wizerunku tak podczas komunikacji bezpośredniej jak i w sieci, wystąpień publicznych oraz skutecznej komunikacji interpersonalnej i wewnętrznej.
Miłym zaskoczeniem był fakt dużego zainteresowania szkoleniami z kreatywności i innowacji a także prowadzeniem tzw. strategicznych sesji kreatywnych gdzie w oparciu o narzędzia kreatywne zespoły – często zarządy – analizowały dotychczasowe strategie czy produkty lub usługi i tworzyły nowe.
Jednym cieszących się największą popularnością tematów jest komunikowanie się (w ramach wyspecjalizowanych szkoleń wywieranie wpływu, negocjacje, zarządzanie zespołami) ludźmi o określonych typach osobowości. Większość osób już zorientowała się, że to, czego ich szkolono wobec jednych osób działa, wobec innych tylko trochę a jeszcze innych wyjątkowo drażni i irytuje. Podczas tych szkoleń uczestnicy: uczą się rozpoznawać różne typy osobowości rozmówców po mowie ciała, słowach, okazywanych emocjach – po kompleksowym stylu komunikacji, a także dostają „klucz do ludzi” ćwicząc, jakie argumenty i styl komunikowania się przemawia, do jakich osób. Co ważne weryfikują, jaką sami mają osobowość a co za tym idzie, jakie mają przewagi a jakie ograniczenia w komunikowaniu się z innymi i gdzie będą skuteczniejsi. Ponieważ jestem również konsultantem kilku narzędzi psychometrycznych – testów badających potencjał osobowościowy – uczestnicy mogą dostać dodatkowy raport na swój temat i indywidualną informację zwrotną.
Tak jak wspominałem wcześniej od kilku lat nasila się też trend tworzenia projektów typu Szkolenie PLUS.
W ofercie LATAWIEC PARTNER EVENT & TRAINING znajduje się również pakiet wyjątkowych relaksująco-motywujących treningów rozwoju osobistego wykorzystujących metodologię arteterapii. Moja wspólniczka Agnieszka Nadstawna jest z tego, co wiem jednym z trenerem wykorzystującym arteterapię w szkoleniach dla biznesu. Zajęcia te, jako „Vademecum Menedżera”- Artecoachig pozwalają na rozwój umiejętności osobistych wykorzystywanych w pracy lub w formie warsztatów „Mniej znaczy więcej” i „Spa dla umysłu – Muzyczne terapie” są nastawione na pracę z samym sobą. Są to treningi rozwoju osobistego skierowane do różnych grup zawodowych i pracowników różnorodnych szczebli oraz dla tzw. grup hobbystycznych. W ramach tego cyklu powstały nawet specjalne zajęcia dla singli oraz dla par – zarówno życiowych, biznesowych oraz tych które łączy pasja czy sport.
Zajęcia te łączą techniki kreatywne, elementy treningu twórczości, psychologię zabawy oraz szerokie spektrum arteterapii oraz cyber trainingu z wykorzystaniem wszelkich multimediów, ciekawych rekwizytów oraz tradycyjnych przyborów i profesjonalnych materiałów dla plastyków. Skierowane są na osobiste przeżycie, emocję związaną z obcowaniem ze sztuką i kulturą wysoką a także własną „twórczością” – przygotowują na zmianę lub umożliwiają zaakceptowanie jej. „Spa dla umysłu” to ok. 20 różnych tematów z obszaru inteligencji emocjonalnej: w tym kreatywności, kształtowania empatii i asertywności, budowania poczucia własnej wartości oraz radzenia sobie ze stresem.
Czym konkretnie dla Pana jest bycie Trenerem? Praca, praca i powołanie?
Dla mnie to praca i powołanie Dobry trener to trzy elementy. Pierwszy to umiejętności merytoryczne drugie umiejętność ich przekazywania innym a trzeci znajdowanie w tym przyjemności.
Pierwsze dwa elementy robią dobrego trenera rzemieślnika a ostatni pozwala zamienić tę pracę w sztukę i właśnie w powołanie. Uczestnicy moich szkoleń mówią, iż widać że kocham ten zawód i .. chyba właśnie tak jest, bo zawsze z uśmiechem i niecierpliwością oczekuję na każde kolejne szkolenie, na każdą kolejną grupę…
W jednym z wywiadów pani redaktor przeglądając komentarze uczestników moich szkoleń powiedziała, że słowami, którymi najczęściej opisują prowadzone przeze mnie warsztaty to pasja i profesjonalizm.
Cieszę się, że właśnie tak o mnie mówią uczestnicy moich szkoleń. Tym bardziej, że właśnie sam uważam to za najważniejsze i co sam cenię najbardziej u innych.
Wydaje mi się, że mój profesjonalizm trenerski jest pochodną czterech elementów.
Pewnie częściowo jest to związane z ponad osiemnastoletnim doświadczeniem trenerskim.
Po drugie odpowiedzią jest to, o czym już wspominałem – szkolę tylko z obszarów, na których doskonale znam się merytorycznie i zajmowałem się nimi lub nadal zajmuję zawodowo.
Po trzecie wykształcenie pedagogiczne i zainteresowanie psychometrią oraz psychologią spowodowały, iż potrafię dość skutecznie dostosować się do potrzeb, dojrzałości psychicznej i zawodowej oraz typów osobowości uczestników
Czwartym elementem jest chyba moje dążenie do perfekcji. Wiele lat temu uczestnicząc w szkoleniach „miękkich”, gdy większość osób wychodziła z uśmiechem na ustach ja byłem nieusatysfakcjonowany gdyż poza tym, że było „fajnie” po tak zwanym wyciśnięciu niewiele zostawało. Zakodowałem sobie wówczas, że sam nie będę nigdy tak robił i nawet w najlżejsze teoretycznie szkolenia jak komunikacja czy kreatywność wkładam dużą ilość narzędzi i praktycznej wiedzy.
Z jakich projektów są Państwo szczególnie dumni?
Jesteśmy dumni ze wszystkich naszych projektów. Naszą dumą są niewpowtarzalne warsztaty „Spa dla umysłu”.
Ja osobiście wyjątkowo sobie cenię wspominaną wcześniej formułę Szkolenie PLUS
Jestem też szczególnie dumny i zadowolony z przystosowania metodologii psychologicznej efektywnego komunikowania się osób o różnych typach osobowości do praktycznych narzędzi biznesowych wspierających sprzedaż, komunikację, obsługę klienta czy choćby wystąpienia publiczne.
Jakie są Pana życzenia na nowy rok?
W nowym roku życzę wszystkim trenerom oraz uczestnikom naszych szkoleń niesłabnącej pasji i chęci ciągłego rozwoju oraz umiejętności odnajdywania własnych wyjątkowych obszarów. Byśmy pamiętali o tym, że jak mawia Antony Robbins „Życie jest darem i daje nam przywilej, możliwość i obowiązek podarowania czegoś w zamian poprzez stawanie się coraz lepszym”.
Dziękuję za rozmowę
Piotr Żołądkowski