Robert Palleschi prezesem TGI Fridays

Firma TGI Fridays mianowała Roberta Palleschiego prezesem i dyrektorem generalnym. Palleschi obejmie stanowisko 8 lutego, zastępując Nicka Shepherda, który odszedł z firmy w październiku zeszłego roku.

 

Palleschi spędził 12 lat w Hilton Worldwide, firmie hotelarskiej o ogólnoświatowym zasięgu, która zarządza 12 globalnymi markami i skupia ponad 4 500 hoteli stowarzyszonych z siecią Hilton, działających na zasadzie franczyzy, należących do ich zarządców albo przez nich wynajmowanych, a także obiektów użytkowanych w oznaczonym czasie. Palleschi obecnie obejmuje stanowisko globalnego dyrektora ds. obsługi marek, a do jego obowiązków należy nadzór nad wszystkimi franczyzami i obiektami działającymi pod sztandarową marką Hilton, jak również Hilton Hotels & Resorts, DoubleTree by Hilton and Curio oraz A Collection by Hilton. Palleschi zajmuje się ponad tysiącem hoteli i obiektów wypoczynkowych w 91 krajach na sześciu kontynentach.

 

Podczas pracy w dziale ds. obsługi marek Palleschi przyczynił się do znacznego zwiększenia przychodów, w tym do dwucyfrowego wzrostu zysków z wynajmu pokoi i sprzedaży posiłków i napoi.

 

W 2009 r. działania Palleschiego zaowocowały błyskawicznym wzrostem obrotów marki Hilton DoubleTree. Było to możliwe dzięki dynamicznej strategii globalnego wzrostu, w ramach której szczególną uwagę poświęcono wrażeniom klientów, jakości produktów i nowej tożsamości marki. Obecnie marka DoubleTree może się poszczycić 450 obiektami i planami budowy wielu kolejnych. Ponadto Palleschi nawiązał współpracę z globalną społecznością właścicieli i franczyzobiorców hoteli, tworząc markę Curio Collection – grupę unikatowych hoteli z różnych zakątków świata, z których każdy ma własną historię i niepowtarzalny charakter.

 

„Prawie trzydziestoletnie doświadczenie w zarządzaniu globalną działalnością i franczyzami, które Rob wnosi do Fridays, będzie niezwykle cenne dla naszego modelu biznesowego. Dzięki efektywnemu wprowadzaniu innowacji i współpracy doskonale sprawdził się on w tworzeniu legendarnych globalnych marek – stwierdził John Antioco, prezes zarządu TGI Fridays. – Jako weteran w branży hotelarskiej Palleschi wie, jak ważne jest zarządzanie relacjami ze społecznością franczyzobiorców i dbałość o zapewnienie gościom niezapomnianych wrażeń”.

 

„W mojej karierze kieruję się jedną, podstawową zasadą: każdy gość jest ważny – powiedział Palleschi. – I właśnie dlatego postanowiłem nawiązać współpracę z  Fridays, firmą, której historia i marki o tak szerokim zasięgu są fundamentami dla dalszego długoterminowego wzrostu. Fridays to marka o ugruntowanej pozycji na rynku, dlatego cieszę się z możliwości współpracy z jej uzdolnioną kadrą zarządzającą i niezwykle zaangażowanymi franczyzobiorcami”.

 

David Lobel, wspólnik zarządzający Sentinel Capital Partners, spółki będącej większościowym udziałowcem TGI Fridays, powiedział: „Rob to osoba o wyjątkowych talentach kierowniczych, więc nie mamy wątpliwości, że może osiągnąć wiele. Rob wie, jak skutecznie zarządzać globalnymi systemami franczyz i stymulować ich rozwój oraz jak pracować z podmiotami działającymi na zasadzie private equity – nie mogliśmy nie skorzystać z okazji zaangażowania osoby o takich umiejętnościach”.

 

Palleschi dodał: „Firma Fridays już zaplanowała szereg działań na rok 2016. Począwszy od wprowadzenia innowacyjnych zmian w menu, a skończywszy na przearanżowaniu wyglądu restauracji, marka kontynuuje rozwój strategii w oparciu o rzetelne badania wśród konsumentów. Strategia ta umożliwi zdobycie większej liczby klientów i wzrost przychodów. Innowacje będą dla rozwoju marki siłą napędową w 2016 r. i kolejnych latach”.

 

Fridays nadal korzysta z usług Egon Zehnder, czołowej globalnej firmy zajmującej się rekrutacją kadry kierowniczej, w zakresie doradztwa dla zarządu Fridays w związku z bieżącą rekrutacją.

 

źródło: Centrum Prasowe PAP


Silk Road Poland