Grupa hosteli a&o z siedzibą w Berlinie rozpoczęła nowy rok z impetem: „Mamy wielkie plany i zmierzamy w stronę kluczowych kamieni milowych w historii naszej firmy – nowych obiektów, większego zrównoważonego rozwoju, zorientowanej na przyszłość kultury pracy” – mówi założyciel i dyrektor generalny Oliver Winter, patrząc w przyszłość. Z 6,1 milionami noclegów (2022: 5,55 miliona), 2,7 milionami gości (2,2 miliona) i obrotem na poziomie 217 milionów euro (172 miliony), rok 2023 zajmuje pierwsze miejsce w historii firmy.
W 2023 roku, turyści z Polski spędzili 211 164 noclegów w a&o, dzięki czemu Polska zajmuje 6 miejsce wśród wszystkich nacji (po Niemczech, Holandii, UK, Austrii i USA). Jest to wzrost o 17% względem 2022 roku, kiedy Polacy spędzili 180 019 noclegów.
Inne ważne liczby w a&o to: średni wskaźnik obłożenia pokoi na poziomie 76% (2022: 67%), 600 000 połączeń z infolinią rezerwacji, ponad 85 000 sesji chatbota i 250 000 użytkowników aplikacji. Winter mówi też o „pędzie hostelu w przyszłości”: w trudnych ekonomicznie czasach ludzie wybierają produkt budżetowy – a potem z przekonaniem wybierają go raz po raz: „Kiedy doświadczą, jak to może działać, szybciej podejmą decyzję na korzyść przyszłej jakości po przystępnej cenie. Odsetek osób podróżujących służbowo osiągnął właśnie dwucyfrowy udział procentowy – w tej kwestii najwyraźniej jest jeszcze wiele do poprawy i jestem przekonany, że segment ten będzie nadal rósł”.
Zrównoważony rozwój: Net Zero 2025 i inwestycja o wartości 2 milionów euro
„Naszym priorytetem pozostaje niedrogie i zrównoważone podróżowanie” – potwierdza założyciel a&o. Firma inwestuje między innymi około dwóch milionów euro w energooszczędne budownictwo i renowacje. Do chwili osiągnięcia kolejnego ważnego kamienia milowego, czyli powstania w 2025 r. pierwszej w Europie sieci hosteli o zerowej wartości netto, zespół ds. ESG i ochrony środowiska w a&o wciąż ma przed sobą pewne wyzwania: na przykład ślad węglowy na nocleg ma zostać zmniejszony z obecnie obliczonych 3,73 kilograma do mniej niż 3,0 kg. Od rozpoczęcia pomiarów w 2015 r. firma a&o osiągnęła redukcję emisji o około 56 procent, podcinając konkurencję nawet o 80 procent.
Elastyczność, różnorodność, mentoring
Obecnie 48 narodów tworzy międzynarodowy zespół A&O. Język niemiecki jako język ojczysty nie jest już wymagany w recepcjach w 25 lokalizacjach hosteli w kraju, zatrudnienie na etatach są codziennością. Pracownicy mają elastyczne godziny pracy, a także dostęp do programów mentorskich oraz innych programów szkoleniowych i edukacyjnych.
A&O po raz kolejny udowodniło swoją pozycję pioniera cyfrowego. Spośród 30 000 głosów konsumentów oddanych na przyjazność dla użytkownika i obsługę klienta, firma a&o została zwycięzcą w kategorii „Mobilność i podróże” w APP Award 2024.
a&o Florence – otwarcie na początku lata
Odliczanie trwa: a&o Florence położony jest w centrum, przy stacji kolejowej Campo di Marte, niecałe pół godziny spacerem od Piazza del Duomo w historycznym centrum miasta. 39 hostel berlińskiej sieci oferuje około 121 pokoi w dawnym budynku administracyjnym przy Via Mannelli 119. Otwarcie zaplanowano na wczesne lato 2024.