Ryszard Marcińczak, prezes Warszawskiej Izby Gospodarczej, spotkał się z panem Łukaszem Kubikiem, przedstawicielem międzynarodowego miesięcznika Harvard Business Review w Polsce. Podczas spotkania w siedzibie WIG przy ul. Trębackiej 4 rozmawiano o możliwościach współpracy ekonomistów skupionych wokół Harvard Business Review z przedsiębiorcami reprezentowanymi przez Izbę.
Łukasz Kubik, dyrektor regionalny firmy wydawniczej i edukacyjnej, ICAN Insitute: – Od 2003 r. posiadamy status wydawcy Harvard Business Review Polska. W Polsce jesteśmy wyłącznym przedstawicielem Harvard Business Publishing. Mamy wyłączność na publikację tego contentu.
Harvard Business Review to amerykański periodyk, poświęcony zagadnieniom zarządzania przedsiębiorstwami. Ukazuje się 10 razy w roku. Jest wydawany od 1922 r. przez Harvard Business School (Boston, Massachusetts, USA), a od 1994 r. przez specjalistyczne wydawnictwo, Harvard Business Publishing, będące własnością Harvard University. Średni nakład wersji anglojęzycznej za drugie półrocze 2015 r. wyniósł 270 747 egzemplarzy (łączna liczba drukowanych egzemplarzy i sprzedanych subskrypcji na dostęp internetowy).
Pierwotnie Harvard Business Review był związany ze specyficzną formą nauczania, poprzez analizę case’ów – szczegółowych studiów przypadku. Stanowił zbiór case’ów przeznaczony dla studentów. W 1980 r. redaktor naczelny, Theodore Levitt, zdecydował o rozszerzeniu grupy docelowej produktu wydawniczego o kadrę kierowniczą przedsiębiorstw. Obecnie publikacja dostarcza przedsiębiorcom wiedzy na poziomie akademickim, użytecznej w codziennym zarządzaniu firmami.
Od 2003 r. Harvard Business Review jest wydawany w języku polskim dla ok. 8 tys. subskrybentów. Dostępne są wersje: drukowana – w prenumeracie i elektroniczna – płatna subskrypcja. Wydawcą Harvard Business Review Polska jest firma ICAN spółka komandytowa znana pod nazwą handlową ICAN Institute.
tekst i zdjęcia: Robert Ostrowski