Mimo spowolnienia na rynku rowerowym, firma ROMET, polski producent rowerów, zaskakuje branżę prognozowanym wzrostem przychodów na poziomie 60% w sezonie 2024. To przede wszystkim rezultat strategicznego podejścia firmy do inwestycji i innowacji.
Dynamika wzrostu, którą zakłada firma, znajduje swoje źródło w różnorodnych obszarach rozwoju. Jednym z kluczowych czynników nadchodzącego sukcesu jest inwestycja w segment rowerów elektrycznych, których udział w przychodach spółki w sezonie 2024 planowany jest na poziomie 40%. W kolekcji 2024 rowerów ROMET, firma oferuje szereg innowacyjnych nowości produktowych właśnie w grupie rowerów elektrycznych, gdzie 100% segmentu stanowią premiery. Kolekcja ROMET nie tylko odzwierciedla obecne preferencje rynkowe, ale także kształtuje je, wyznaczając nowe trendy i stawiając krok w przyszłość elektromobilności rowerowej.
Zmiany w preferencjach produktowych widoczne są od kilku lat, a w sezonie 2023 największą dynamikę wzrostu zaobserwować można w grupie wspomnianych rowerów elektrycznych oraz gravelach, których sprzedaż r/r wzrosła o ponad 70%. Choć modele górskie, trekkingowe i crossowe wciąż cieszą się popularnością, to właśnie rowery elektryczne stają się motorem napędowym oczekiwanego wzrostu.
ROMET jest doskonale przygotowany na kolejny sezon rowerowy, a odzwierciedleniem tego jest kolekcja 2024, która w 74% składa się z nowości wśród których znalazły się wszystkie modele z grupy rowerów elektrycznych: E-MTB, E-Cross, E-Trekking i E-City. Zmiany dotyczą także modeli rowerów typu gravel, MTB, trekking czy cross. Z nową kolekcją ROMET zapoznali się już dystrybutorzy oraz partnerzy handlowi w Polsce i za granicą. Wszędzie nowa, przełomowa oferta spotkała się z ogromnym entuzjazmem.
– ROMET jak nigdy dotąd jest gotowy na dalsze innowacje, rozwój i stałe udoskonalanie produktów, zwłaszcza w kontekście dynamicznego segmentu rowerów elektrycznych, który nie tylko odgrywa kluczową rolę w transformacji rynku, lecz stanowi również centralny punkt naszej strategicznej wizji. Wierzymy, że nasze zaangażowanie w ten rozwijający się sektor przyczyni się nie tylko do wzrostu ROMET jako marki, ale także do promowania zrównoważonego rozwoju i mobilności elektrycznej na szeroką skalę. Nowa kolekcja potwierdza, że ROMET to jedna z najnowocześniejszych firm produkcyjnych w Europie, która dostarcza swoim klientom rowery najwyższej jakości w przystępnej cenie – mówi Wiesław Grzyb, Prezes ROMET.
Firma zdecydowanie stawia na rozwój, co jest widoczne nie tylko w przełomowej kolekcji rowerów, ale również kolejnych inwestycjach w najnowocześniejszą fabrykę w Polsce, wzmocnieniu sieci dystrybucji w kraju i za granicą, oraz budowaniu silnego zespołu ekspertów, który przyczynia się do tworzenia i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań. Zrozumienie, że kluczem do sukcesu jest nie tylko technologia, ale również ludzie, jest zasługą wizjonerskiego podejścia zarządu. W efekcie, w sezonie 2024 ROMET planuje stale zwiększać przychody i utrzymać pozycję lidera na rynku rowerów w Polsce i Europie, a optymizm wobec przyszłości jest silnie zakorzeniony w dynamice i innowacyjności najnowszej kolekcji rowerów elektrycznych.
ROMET inwestuje również w rozwój sieci i kanałów sprzedaży w Polsce. Celem grupy jest zapewnienie łatwego dostępu do rowerów ROMET nie tylko mieszkańcom dużych, ale również mniejszych miast na terenie całej Polski.
– Kontynuujemy inwestycję w rozwój sieci dealerskiej, która już w tej chwili wynosi prawie 700 punktów. W 2024 zainwestujemy również w rozwój własnej sieci detalicznej PROROWERY.PL, zwiększając liczbę sklepów o kolejne 8 – mówi Wiesław Grzyb.
ROMET intensyfikuje również działania na rynkach zagranicznych, rozbudowując sieć sprzedaży i kontaktów nie tylko w Europie Centralnej oraz na Bałkanach, ale również w Skandynawii oraz w Europie Zachodniej. Wszystko to przekłada się na strategię firmy, która jest gotowa na dalszy rozwój i ekspansję, przede wszystkim poprzez prowadzenie działalności w duchu innowacji. ROMET jest zdecydowany na kontynuację wprowadzania nowatorskich rozwiązań, które pozwolą utrzymać jej pozycję jako lidera w branży rowerowej, nie tylko w Polsce, ale również na rynkach międzynarodowych. Rowery marki ROMET można obecnie kupić w 50 krajach na całym świecie.
– W obliczu wyjątkowych wyzwań, jakie stawia przed nami obecna sytuacja rynkowa, widzimy, że rozwój jest nieodłącznie związany z innowacjami i umiejętnością dostosowywania się do zmieniającego się otoczenia. W branży widoczne jest wyraźne tąpniecie i jak podaje serwis rp.pl spadki określane są na poziomie 35%. Grupie ROMET, jako jednej z nielicznych udało się ograniczyć spadek do 10,1% oraz wygenerować zysk spółki na poziomie 17,1 milionów złotych netto wobec 20,4 mln w roku 2022, co w obecnych realiach rynkowych stanowi osiągnięcie. Wierzymy, że kontynuacja naszych działań, zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym, pozwoli nam nie tylko utrzymać, ale również wzmacniać pozycję lidera w branży rowerowej – komentuje Wiesław Grzyb.
Te słowa podsumowują nie tylko obecną sytuację firmy, ale również wyznaczają kierunek rozwoju ROMET w nadchodzącym sezonie, podkreślając zdolność firmy do przewidywania zmian na rynku i adaptacji do nich.