Polski eksport wzrósł o ponad 19 proc. Głównym partnerem handlowym są nadal Niemcy

Magazyn
Magazyn
Fot. Unsplash

W okresie styczeń-lipiec 2022 roku polski eksport wzrósł o 19,3 proc. – podał Główny Urząd Statystyczny. Najważniejszym partnerem handlowym Polski pozostają Niemcy.

Według danych GUS, eksport ogółem w pierwszych siedmiu miesiącach 2022 roku wyniósł 193,7 mld euro, co stanowiło wartość o 19,3 proc. wyższą niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W okresie styczeń-czerwiec eksport był wyższy niż przed dwunastoma miesiącami o 19,1 proc.

Głównym partnerem Polski nadal pozostają Niemcy. W pierwszych siedmiu miesiącach 2022 roku eksport do Niemiec sięgnął 53,6 mld euro i okazał się o 14,6 proc. wyższy niż przed rokiem. W okresie styczeń-czerwiec eksport był wyższy niż przed dwunastoma miesiącami o 14,2 proc.

Eksport do pozostałych krajów strefy euro wyniósł 61,2 mld euro i był tym samym o 23,3 proc. wyższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W okresie styczeń-czerwiec 2022 eksport był wyższy niż przed dwunastoma miesiącami o 22,9 proc.

W przypadku krajów UE pozostających poza strefą euro eksport wyniósł 32,7 mld euro i okazał się o 27,2 proc. wyższy niż przed rokiem. W okresie styczeń-czerwiec 2022 odnotowano wzrost sięgający 27,2 proc. Dużo eksportowaliśmy zwłaszcza do Czech (12,8 mld euro/wzrost o 33 proc.), ale też do Szwecji (5,2 mld euro/wzrost o 16,8 proc.) i na Węgry (5,1 mld euro/wzrost o 25,3 proc).

Polscy eksporterzy wypracowali też doskonałe wyniki w krajach wysokorozwiniętych spoza UE (22,3 mld euro – poziom wyższy niż przed rokiem o 22,3 proc.), w tym w Wielkiej Brytanii (9,6 mld euro/wzrost o 20,1 proc.) i w USA (5,7 mld euro/wzrost o 34,0 proc.).


BBA Transport System

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *