O ekologii i etykiecie przy choince

O ekologii i etykiecie przy choince

O ekologii i etykiecie przy choince

Warszawska Izba Gospodarcza, firma Zoompack oraz Stowarzyszenie Polskich Mediów realizują projekt „Biówka – reklamówka z natury”. Jego głównymi założeniami są edukacja i zwiększenie świadomości o problemie wszechobecnego plastiku, a także ułatwienie dostępu do obecnych w Polsce produktów wykonanych ze skrobi, całkowicie biodegradowalnych.

W środę 19 grudnia w Warszawskim Domu Technika NOT odbyło się, utrzymane w świątecznym klimacie, śniadanie biznesowe połączone z prezentacją projektu.

Gości powitał Marek Traczyk, prezes WIG, podkreślając jak ważnego dotykamy problemu i jak wielki wpływ możemy mieć na ograniczenie zaśmiecania naszej planety. Głos zabrali również Jerzy Rożek, prezes NOT i Mariusz Stasiak-Apelski prezes Restauracji Avangarda Warszawa.

Prelegenci, członkowie zarządu firmy Zoompack – Rafał Żol oraz Łukasz Greń – przedstawili zagrożenia związane jednorazowymi produktami oraz sposoby ich rozwiązania.

Na rynku możemy znaleźć wiele reklamówek z napisem „ekologiczna”. Jednak większość z nich z ekologią niewiele ma wspólnego. Producenci próbują tak nazywać grubsze reklamówki, sugerując ich wielokrotne użycie.

Kolejną grupą udającą produkt eko, są torby oksybiodegradowalne, produkowane z plastiku z dodatkiem specjalnego proszku, który w teorii ma znacznie przyspieszyć rozkład plastiku. Proszek zadanie swoje wykonuje, jednak nie rozwiązuje to problemu, ponieważ rozkład zatrzymuje się na poziomie mikrocząstek.

Technologię produkcji całkowicie biodegradowalnych reklamówek, posiadają w Europie jedynie Francja oraz Włochy. W tych krajach już dawno zapomniano o szkodliwych plastikowych torebkach. Używane są jedynie te kompostowalne, wykonane z granulatu ze skrobi kukurydzianej i ziemniaczanej. W kompostowniku ulegają biodegradacji do 30 dni, a zakopane w glebie znikają po roku. Mamy szansę stać się trzecim na świecie krajem, gdzie szkodliwe reklamówki zostaną zastąpione przyjaznymi naturze.

Podczas śniadania goście mieli także okazję posłuchać wykładu na temat etykiety i savoir-vivre’u podczas biznesowych i nie tylko spotkań świątecznych. Wykład ze swadą poprowadził członek Warszawskiej Izby Gospodarczej Paweł Grotowski.

Więcej zdjęć z wydarzenia znajdą Państwo na Facebooku.

(KK), fot. Mirosław Gleb


Silk Road Poland

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *