Nowe połączenie Chiny – Polska. Czas na Gdańsk

Pociąg towarowy
Biznes Bez Granic

Pociąg towarowy

Polska jest często nazywana przyjazną bramą na Nowym Jedwabnym Szlaku. Ze względu na dobre położenie geograficzne, tygodniowo obsługuje wiele pociągów z Chin, które jadąc od 7 do 17 dni, zależnie od terminala początkowego i docelowego, pokonują około 11000 km.

Pierwszy pociąg „China Railway Express” do Polski wyruszył z Chengdu w prowincji Syczuan 8 marca 2016 roku, by 20 marca dotrzeć do Warszawy. Podróż zajęła 12 dni, a skład pociągu liczył 22 wagony, wypełnione elektroniką i częściami samochodowymi. Było to symboliczne wpisanie Polski na mapę Nowego Jedwabnego Szlaku.

Rosnący popyt na współpracę Europa – Chiny sprawia, że na tej trasie powstaje coraz więcej połączeń kolejowych. W piątek została uruchomiona kolejna linia, tym razem łącząca Chengdu z Gdańskiem. Pomyślne uruchomienie tej trasy oznacza kolejne rozszerzenie usług pociągów towarowych Chiny-Europa z Chengdu do głębi Europy. Można się spodziewać, że przyczyni się to do wzmocnienia wymiany gospodarczej, handlowej i kulturalnej między Chinami a Polską.

Pozostałe połączenia z Chin do Polski to Chengdu – Łódź, Suzhou – Warszawa, czy Zhengzhou – Pruszków. Pociąg do Pruszkowa rusza z Chin aż cztery razy w tygodniu. Na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku znajduje się również Poznań.

Największy polski terminal intermodalny to Małaszewicze. Należący do PKP CARGO, jest aktualnie modernizowany i trwa jego rozbudowa. Po zakończeniu prac zdolność przeładunkowa terminalu wzrośnie do 223 000 TEU rocznie.

Małaszewicze połączone są ze stacjami w Changsha, Changchunie, Chengdu, Chongqingu, Dongguanie, Hangzhou, Harbinie, Hefei, Jinanie, Kantonie, Nankinie, Nantongu, Ningbo, Pekinie, Qingdao, Szanghaju, Shenzhen, Suzhou, Shenyang, Taiyuanie, Tianjinie, Wuhan, Xi’an, Xiamenie, Yiwu, Wuhanie i Zhengzhou.

Pierwszy pociąg relacji Chengdu – Gdańsk wiezie meble, sprzęt AGD oraz maszyny i sprzęt budowlany.

źródło: Silk Road Poland


BBA Transport System

Komentarze do “Nowe połączenie Chiny – Polska. Czas na Gdańsk”

  1. B.dobry kierunek rozwoju polskiej przedsiębiorczości, który na pewno wymaga wzmocnienia i koordynacji co do większych przepływów towarów i usług !
    Trzeba poszukać osoby zaangażowane i już współpracujące na tym Rynku, aby noww how było strzeżone, a co najmniej oddane nie za darmo partnerom wschodnim. Doraźność działań winna z czasem przejść w lepiej zorganizowaną współpracę,ze wsparciem organizacji specjalistycznych Azji PŁD._WSCHODNIEJ AZJI, w WIG i innych tego typu organizacji zainteresowanych docelowo dowozem towarów i usług.
    Znam młodych ,prężnych mecenasów,którzy dysponują kontaktami i wiedzą ,oraz znajomością języka mandaryńskiego,którzy mogą zaangażować się w większe projekty biznesowe, od 1 MLD JUANÓW;
    Pozdrawiam serdecznie po. Prezesa związku pracodawcow z Mińska Mazowieckiego i okolic;

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *