„Najsilniejsze pierwsze półrocze w naszej prawie 25-letniej historii firmy” potwierdza Oliver Winter: 2,98 miliona noclegów, pięć procent więcej niż rok wcześniej, średni wskaźnik obłożenia pokoi na poziomie 75 procent i dwa nowe otwarcia przed końcem roku.
„Jesteśmy na dobrej drodze” potwierdza założyciel i dyrektor generalny a&o w świetle danych z półrocza. Największa prywatna sieć hosteli w Europie oferuje obecnie 38 obiektów w 25 miastach i dziewięciu krajach europejskich – i nadal się rozwija. A&o Firenze Campo di Marte zostanie otwarty pod koniec roku; kolejny obiekt w Wielkiej Brytanii zostanie dodany do portfolio a&o późnym latem.
Z całkowitym obrotem przekraczającym 111 milionów euro berlińska sieć hosteli a&o przekroczyła swój wynik z poprzedniego roku o dziesięć procent, dzięki czemu pierwsza połowa 2024 roku była najsilniejsza w historii firmy. Maj i czerwiec były najlepszymi miesiącami ze wskaźnikiem obłożenia pokoi przekraczającym 80%. Około 1,4 miliona noclegów w samym pierwszym kwartale zapowiadało już silną pierwszą połowę roku. Najpopularniejszymi hotelami w Niemczech były a&o Berlin Mitte, a&o Hamburg City i a&o Berlin Hauptbahnhof; a na arenie międzynarodowej a&o Prague Rhea, a&o Vienna Hauptbahnhof i a&o Venice Mestre.
Dalsze dane półroczne w skrócie:
- 3 główne rynki źródłowe: Niemcy, Polska i Wielka Brytania
- 54% gości krajowych (2022: 66%)
- >200 000 połączeń do centrum obsługi i >180 000 wiadomości botów
- 75% obłożenia pokoi (2023: 72%)
- Średnie obłożenie pokoi w maju wyniosło 80%, a w czerwcu 82%
- Szacuje się, że latem wskaźnik obłożenia wyniesie do 90%
„Zrównoważone, przystępne cenowo, przejrzyste oferty”
Wyzwaniem, zwłaszcza w przypadku ofert podatnych na zmianę cen, takich jak a&o, są zwiększone koszty, szczególnie w sektorze spożywczym. Ponieważ rodziny, klasy szkolne i grupy stanowią podstawowe kategorie gości, podwyżki cen nie mogą być w całości przerzucane na nich, podkreśla Oliver Winter, „zawsze szukamy dobrych alternatyw”. Na przykład sok pomarańczowy został usunięty z menu śniadaniowego do odwołania — dzięki alternatywom, takim jak sok jabłkowy lub wieloowocowy, goście niczego nie przegapią: „Skupiamy się na zrównoważonych, przystępnych cenowo, przejrzystych ofertach”. W przypadku konieczności dalszych zmian goście są proszeni o ich opinie i pomysły.
Mistrzostwa Europy, koncerty Taylor Swift i Coldplay – podróże na wydarzenia stają się coraz ważniejsze
Megawydarzenia, megapełne sale. Niezależnie od tego, czy to piłka nożna, czy koncerty – pełne sale są praktycznie gwarantowane w datach meczów i tras koncertowych. a&o również korzysta z tych widowisk: przy 100-procentowym wskaźniku obłożenia w dni meczowe i około 90 procentach przez cały czas trwania Mistrzostwa Europy zapewniają „nadzwyczajny popyt” w a&o. Występy Taylor Swift i Coldplay również nie pozostawiają prawie żadnych wolnych łóżek. „Liczba podróżujących na imprezy stale rośnie”, potwierdza Winter, „niezależnie od dnia tygodnia – koncerty i imprezy sportowe przyciągają tłumy, a ludzie rezerwują bilety z dużym wyprzedzeniem”. Członkostwo w klubie a&o zapewnia znaczne zniżki nawet w szczycie sezonu: stali goście a&o mogą skorzystać z obniżek cen nawet o 25%.
77 procent mniej od 2015 r. – a&o dalej redukuje emisję CO2e
a&o udało się zmniejszyć emisję CO2e o kolejne 410 gramów na nocleg w zeszłym roku, osiągając średnią wartość 3,32 kilograma (2022: 3,73 kg). Odpowiada to redukcji o ponad 77% od rozpoczęcia pomiarów w 2015 r. „Liczby są naprawdę dobre”, komentuje Oliver Winter, „ale wciąż jest wiele do zrobienia”, mówi obecny, drugi raport zrównoważonego rozwoju a&o. Celem a&o jest osiągnięcie zerowej emisji netto do 2025r.
„W przyszłości doświadczenie podróżnicze będzie wykraczać poza zakwaterowanie i wyżywienie”, jest pewien Winter, „będzie coraz bardziej dotyczyć zaangażowania, interakcji i świadomości”.