Linyi, miasto na poziomie prefektury w prowincji Shandong, stało się największą bazą logistyczną e-commerce w północnych Chinach, napędzaną silnym rozwojem handlu elektronicznego na żywo i innymi nowymi formami działalności.
W 2021 r. łączna liczba przesyłek kurierskich przekroczyła liczbę 1,3 mld, co oznacza wzrost o 49,24 proc. rok do roku, przynosząc 6,14 mld juanów przychodów.
W samym tylko styczniu firmy kurierskie obsłużyły 128 milionów paczek, co oznacza wzrost o 14,39 proc. rok do roku.
Rynek e-commerce w Linyi kwitnie. W 2021 roku sprzedaż detaliczna online wzrosła o 24,8 procent, do 44,02 miliarda juanów.
Wolumen handlu e-commerce na żywo Linyi na Kuaishou, wiodącej platformie krótkich filmów wideo w Chinach, znajduje się w czołówce w całym kraju. Miasto ma ponad 8000 sklepów na platformie Kuaishou, z których 300 ma ponad milion obserwujących, 16 ponad 5 milionów, a 3 z nich obserwuje ponad 10 milionów kupujących.
źródło: Silk Road Poland