Duże zainteresowanie polskim pawilonem na Expo 2020 w Dubaju [ZDJĘCIA]

Polska na Expo 2020 w Dubaju

Wystartowało Expo 2020 w Dubaju – największe wydarzenie gospodarczo-promocyjne na świecie. Szacuje się, że przez 6 miesięcy Wystawę Światową odwiedzi 18 milionów osób.

Celem obecności Polski na Expo 2020 jest promocja gospodarki i rodzimego biznesu, ale nie zabrakło też prezentacji walorów turystycznych oraz elementów kultury i sztuki. Przez 6 miesięcy odbędzie się blisko 1000 wydarzeń organizowanych przez Polskę, a z oferty programu gospodarczego skorzysta niemal 2500 polskich firm.

Pierwsze Expo na Bliskim Wschodzie

Odłożona o rok, ze względu na pandemię COVID-19, Wystawa Expo 2020 Dubai po raz pierwszy organizowana jest w kraju arabskim. Za koordynację udziału Polski w Expo odpowiada Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH).

Przewiduje się, że w ciągu 182 dni trwania Expo 2020 wystawę odwiedzi 18 milionów osób, które złożą 25 milionów wizyt: od delegacji państwowych na najwyższym szczeblu, przez przedstawicieli biznesu, aż po turystów i mieszkańców Dubaju. W najbardziej prestiżowym wydarzeniu na świecie weźmie udział 200 państw i organizacji – wśród nich Polska.

Motywem przewodnim Wystawy Światowej jest hasło „Connecting minds, Creating the future – Łącząc umysły, tworzymy przyszłość”. Organizatorzy kładą szczególny nacisk na współdziałanie jako receptę na globalny kryzys spowodowany pandemią.

Motywem przewodnim Wystawy Światowej jest hasło „Connecting minds, Creating the future – Łącząc umysły, tworzymy przyszłość”. Organizatorzy kładą szczególny nacisk na współdziałanie jako receptę na globalny kryzys spowodowany pandemią.

Polska. Kreatywność inspirowana naturą

Areną polskiej prezentacji jest Pawilon Polski o powierzchni ponad 2000 m2 z drewnianą fasadą oraz rzeźbą kinetyczną, symbolizującą stado ptaków. Spektakularnym elementem ekspozycji jest artystyczna instalacja multimedialna „Polski Stół”, składająca się ze 120 modułów z polskiego drewna i modułów specjalnych wykonanych przez czołowych artystów, architektów i inżynierów.

Polska prezentuje kreatywność jako cechę narodową, będącą źródłem naszego sukcesu gospodarczego, naukowego, kulturalnego i społecznego. Na narrację Pawilonu Polski składa się pięć rozdziałów, które łączy hasło „Poland. Creativity inspired by nature”.

Przez sześć miesięcy Polska zorganizuje blisko 1000 różnego rodzaju wydarzeń. Najważniejsze z nich to Dzień Polski, Polsko-Arabskie Forum Gospodarcze oraz Polsko-Afrykańskie Forum Gospodarcze. Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) przygotowała bogaty program gospodarczy składający się z kilkunastu różnych inicjatyw. Weźmie w nim udział łącznie blisko 2500 polskich firm.

Ceremonia otwarcia Pawilonu Polski odbyła się 1 października. Tego dnia zainaugurowany został również program wystaw czasowych. Pierwszą z nich jest wystawa przygotowana przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego oraz Ministerstwo Klimatu i Środowiska: „Xylopolis. Miasto zasilane naturą”. W ramach wystawy odbyłae się premiera monumentalnego obrazu Leona Tarasewicza o powierzchni niemal 46 m2.

– Wystawy Światowe zawsze były miejscem łączącym kultury z całego świata, także kultury biznesowe. Były i są forum prezentacji osiągnięć gospodarczych i naukowych, znajdowania rozwiązań dla problemów globalnych. Tym razem pandemia COVID-19 postawiła przed Polską i światem zupełnie nowe wyzwania. To na nich w Dubaju w ciągu najbliższych 6 miesięcy będzie skupiał się cały gospodarczy świat. Expo 2020 jest tym bardziej wyjątkowe, że po raz pierwszy odbywa się w regionie Bliskiego Wschodu. Cieszę się, że mamy szansę zaprezentować Polskę w tej części świata – pokazać nasz potencjał gospodarczy, w tym także polskich regionów, a także różnorodną polską kulturę i wartości. To kluczowe elementy dalszego, stabilnego rozwoju naszej gospodarki i całego kraju – mówi Jan Pawelec, Dyrektor Departamentu Handlu i Współpracy Międzynarodowej w Ministerstwie Rozwoju i Technologii.

Nowa opowieść o Polsce

– Na Expo 2020 w spektakularny sposób rozpoczęła się nowa opowieść o Polsce na arenie międzynarodowej. W Pawilonie Polski, które jest architektonicznym dziełem sztuki, ukazującym siłę polskiego designu i kreatywność Polaków, odwiedzający mogą poznać opowieść o sukcesach gospodarczych Polski, naszej kulturze i technologii, niezwykłej przyrodzie, a przede wszystkim o naszej kreatywności i przedsiębiorczości – mówi Adrian Malinowski, Komisarz Generalny Sekcji Polskiej Wystawy Światowej Expo 2020 w Dubaju.

Pawilon Polski, jest miejscem wielowymiarowej prezentacji Polski. Jego hasłem przewodnim jest „Poland. Creativity inspired by nature – Polska. Kreatywność inspirowana naturą”. Za opracowanie projektu oraz koncepcji architektoniczno-tematycznej pawilonu oraz wystawy odpowiada pracownia WXCA wraz ze studiem Bellprat Partner. Wspólnie stworzyli wyjątkową przestrzeń, w której osoby „pochłaniane” są przez rzeczywistość elektroniczną. Przenikająca się przestrzeń, zaprasza odwiedzających do doświadczania polskiej natury, kultury, innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Pawilon inspiruje i dzieli się ze światem wieloma rozwiązaniami dla świadomej, zrównoważonej przyszłości.

W Pawilonie prezentowany jest potencjał naszej gospodarki i jej największe osiągnięcia. W ramach ekspozycji multimedialnej, w strefie Poland. Spirit of ingenuity, zaprezentowanych zostanie blisko 200 podmiotów, reprezentujących sektory z największym potencjałem eksportowym na rynki Bliskiego Wschodu.

– To prezentacja oparta o konkretne przykłady sukcesów w obszarze gospodarki, nauki czy kultury. Pawilon Polski jest w pełni dostępny dla firm. Na drugim piętrze znajduje się centrum biznesowe z salą konferencyjną oraz salonem VIP. Wizytę w Pawilonie Polski rozpoczynać się będzie przy „Polskim Stole”, przy którym gości powita obsługa – studenci polskich uczelni – mówi Adrian Malinowski, Komisarz Generalny Sekcji Polskiej Wystawy Światowej Expo 2020 w Dubaju.

Wystawy czasowe i rozmowy o biznesie

Województwo Podlaskie wraz z Ministerstwem Klimatu i Środowiska zapoczątkowały program regionalnych wystaw czasowych. Ważnym elementem ekspozycji „Xylopolis. Miasto zasilane naturą” jest monumentalny obraz Profesora Leona Tarasewicza, który należy do najważniejszych współczesnych polskich malarzy. Dzieło o powierzchni niemal 46 m2 to największe płótno w dorobku pochodzącego z Podlasia artysty. W swojej pracy autor nawiązuje do lokalnych krajobrazów i hasła przewodniego Pawilonu Polski na Expo 2020. Obraz można oglądać w strefie IV Pawilonu Polski od 1 do 24 października 2021 r.

Najważniejszymi wydarzeniami w ramach naszej prezentacji na Expo 2020 w Dubaju będą: Dzień Polski (7.11.2021), Polsko-Arabskie Forum Gospodarcze (6.12.2021), Polsko-Afrykańskie Forum Gospodarcze (23.02.2022).

W trakcie kolejnych sześciu miesięcy w Pawilonie Polski zaprezentowane zostaną także występy aktorskie, folklorystyczne i akrobatyczne, warsztaty dla dzieci i pokazy mody. Program wydarzeń kulturalnych i edukacyjnych obejmie również codzienne koncerty chopinowskie, warsztaty edukacyjne z programowania, tańca ludowego czy malowania ceramiki.

Expo 2020 – cały świat w jednym miejscu

Expo 2020 to najważniejsze gospodarcze wydarzenie na świecie porównywalne pod względem rozmachu do Igrzysk Olimpijskich, Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej czy największych festiwali kulturalnych. Polska, chcąc wykorzystać tę skalę, wypromuje gospodarcze walory naszego kraju i wzmocni siłę polskiej przedsiębiorczości na rynkach zagranicznych. Polska Agencja Inwestycji i Handlu – we współpracy z ponad 40 instytucjami i resortami – przygotowała specjalny program gospodarczy dla przedsiębiorców. Składa się on z kilkunastu narzędzi wsparcia, skierowanych do polskich firm, które chcą się rozwijać, korzystając z udziału Polski w Expo 2020.

– PAIH nie ustaje w działaniach na rzecz aktywnej promocji Polski. Będziemy wzmacniać nasz wizerunek oraz promować Polskę jako bezpieczny kierunek dla inwestorów. Wystawa to szansa na pozyskanie nowych inwestycji dla naszego kraju. W tym roku ich liczba i wartość będą rekordowe. W trakcie najbliższych sześciu miesięcy pokażemy też przede wszystkim potencjał eksportowy naszych przedsiębiorców i firm. Szczególną ich uwagę kierujemy w stronę nowych rynków na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Przygotowaliśmy kompleksowy program gospodarczy, który składa się z kilkunastu inicjatyw przygotowanych dla niemal 2500 firm. Przez pół roku zaprezentujemy polskie sukcesy w sferach: gospodarczej, naukowej, kulturalnej i społecznej. Łącznie odbędzie się prawie 1000 wydarzeń, a wśród nich dwa duże fora gospodarcze, które mają szansę zapoczątkować nowy rozdział stosunków handlowych pomiędzy Polską a państwami kontynentu afrykańskiego i Zatoki Perskiej – zapewnia Prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, Krzysztof Drynda.

Źródło: JEN/mat.pras.

BBA Transport System

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *