Drugi dzień 22. International Hotel Investment Forum

International Hotel Investment ForumDwugodzinna sesja plenarna i 31 tematycznych, w których wystąpiło 88 mówców – to najkrótsze podsumowanie tego dnia Forum. Nie można oczywiście zapomnieć także o „okrągłym stole” ministrów, którzy dyskutowali o możliwościach wykorzystania ekonomicznych i społecznych możliwości turystyki dla rozwoju krajów.

Ale największą wartość dla chyba wszystkich uczestników kongresu, których ilość wzrosła już do dwóch i pół tysiąca, jest możliwość kontaktu i bezpośrednich rozmów każdego z każdym, niezależnie od różnic pozycji zajmowanych w hierarchiach firm. Ułatwieniu kontaktów służy także nowy system identyfikacji uczestników, pozwalający na automatyczne przekazywanie elektronicznych wizytówek bezpośrednio do smartfonów; nie wyeliminował on co prawda jeszcze przekazywania w trakcie rozmowy tradycyjnych wizytówek, ale zlikwidował konieczność późniejszego mozolnego wpisywania kontaktów i przypominania sobie twarzy dziesiątków rozmówców, bo ta elektroniczna wizytówka zawiera także fotografię.

Sesję plenarną rozpoczął Tim Arthur (Need To Know Club), który przedstawił swoje spojrzenie na branżę hotelarską, zachęcając do nadania markom cech, które pozwolą na ich pokochanie przez gości. W chwilę później o innowacjach wprowadzanych w swoich firmach, programach lojalnościowych, otwarciu na nowe modele biznesu i kooperacji dyskutowali CEO AccorHotels Sébastien Bazin i Expedia Group Mark Okerstrom. W perspektywie kilku lat można oczekiwać daleko idących transformacji tradycyjnych form prowadzenia biznesu.

International Hotel Investment Forum

W panelu poświęconym możliwościom alternatywnych modeli prowadzenia biznesu hotelarskiego dyskutowali Russell Kett ( HVS), Marloes Knippenberg (KertenHospitality), Rainer Nonnengässer (International Campus GmbH), Kike Sarasola (Room Mate Group) i Oliver Winter (a&o Hostels). Nie zabrakło tu oczywiście tematu OTA’s, które stały się stałym i ważnym elementem rynku hotelarskiego, ekologii i sztucznej inteligencji.

International Hotel Investment Forum

Sesję plenarną zakończył tradycyjny Global CEO Panel. Spotkali się w nim – Kevin Mallory (CBRE Hotels), Keith Barr (IHG), Sonia Cheng (Rosewood Hotel Group), Federico J. González(Radisson Hotel Group), David Kong (Best Western International) i Thomas Willms (Deutsche Hospitality). Mówiono o trendach kształtujących współczesną turystykę i jej roli w tworzeniu miejsc pracy, różnicach pomiędzy usługami oferowanym przez tradycyjne hotele a Airbnb, obserwacji potrzeb i zachowań klientów. Wielość tematów podjętych przez zarządzających światowymi gigantami hotelarskimi zasługuje na odrębne omówienie.

International Hotel Investment Forum

Nie sposób w tworzonym na żywo tekście przedstawić szczegółowo tematykę paneli tematycznych. W jednym z nich, poświęconym zagadnieniom leasingu, wystąpił pracujący obecnie w Paryżu Adam Konieczny, Development Director Europe Louvre Hotels Group. Do tego jak i do pozostałych paneli, wrócimy w jednej z kolejnych relacji.

International Hotel Investment Forum

Janusz Turakiewicz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *