Chiny najważniejszym pozaunijnym rynkiem zbytu dla polskiego mleka

Szklanka z mlekiem
Szklanka z mlekiem
Fot. Unsplash

Po rekordowym roku sprzedaży polskich produktów mleczarskich w Chinach w 2020 r., w pierwszej połowie br. polski eksport produktów mleczarskich do Chin nadal dobrze się rozwijał, notując wzrost o 34 proc.

W kontekście globalnej epidemii, Chiny stały się największym rynkiem zbytu dla polskich produktów mleczarskich poza UE.

– To sukces polskich producentów i najlepszy dowód na to, że polskie produkty mleczarskie są konkurencyjne – powiedziała Agnieszka Maliszewska, prezes Polskiej Izby Mleka i pierwszy wiceprezes COPA-COGECA.

Chiny to jeden z największych rynków na świecie, a także jeden z najbardziej popytowych. Tak duży wzrost sprzedaży polskich produktów mleczarskich w Chinach świadczy o tym, że chińscy konsumenci doceniają polskie mleko i cały przemysł.


Silk Road Poland

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *