Kantar, międzynarodowa firma badawcza opublikowała raport pt. 2021 BrandZ Top 100 Najcenniejszych Chińskich Marek. Wynika z niego, że ich wartość wzrosła w ciągu ostatniego roku o 57%, osiągając nowe rekordy.
Całkowita wartość chińskiego rankingu marek przekracza obecnie 1,56 biliona dolarów. Od 2016 r. wzrosła o 197 procent, w znacznie szybszym tempie niż lista najcenniejszych marek na liście Global Top 100, która w tym samym pięcioletnim okresie wzrosła o 110%.
Według rankingu opublikowanego w poniedziałek w Szanghaju, chińskie marki, które w tym roku znalazły się na liście, odnotowały najszybszy rok do roku wzrost łącznej wartości w ciągu ostatnich 11 lat. Co więcej, odnotowały one szybszy wzrost niż łączna wartość światowych marek w ciągu ostatniego roku, powiedziała Doreen Wang, Global President of Kantar BrandZ.
Skok wartości wynikał z wysokiej jakości i zrównoważonego rozwoju, zauważalnego trendu widocznego w chińskich markach, w odpowiedzi na konkurencję na rynku międzynarodowym i zmiany zachowań konsumentów.
Innowacja jest kluczowym motorem wzrostu chińskich marek, zauważyła Doreen, dodając, że zdolności innowacyjne chińskich marek, zwłaszcza tych działających w sektorach AGD, odzieży, akcesoriów i środków higieny osobistej, są wiodącą na całym świecie.
Przejmowanie odpowiedzialności społecznej i zaspokajanie potrzeb konsumentów również podkreślają zrównoważony rozwój marek. Według raportu Chińczycy przywiązują większą wagę do społecznej odpowiedzialności i ideałów marki niż globalni konsumenci.
Najcenniejszą chińską marką jest Tencent, którego wartość wzrosła o 85% do 280 miliardów dolarów. Alibaba (202 mld USD) i Moutai (111 mld USD) zajmują odpowiednio drugie i trzecie miejsce. Aplikacje mobilne do udostępniania wideo, Douyin (miejsce 8., 39 miliardów dolarów;) i Kuaishou (miejsce 10., 33 miliardy dolarów) po raz pierwszy znalazły się w pierwszej dziesiątce.
źródło: Silk Road Poland