Jeżeli chcielibyśmy spojrzeć na Centrum Medyczne CMP przez pryzmat liczb, wspomnielibyśmy zapewne o ponad 20 latach branżowego doświadczenia, 24 placówkach medycznych zasilających naszą sieć; o ponad 520 zatrudnionych specjalistach czy o prawie milionie pacjentów i 1500 klientach instytucjonalnych, którzy nami zaufali i powierzyli opiekę nad swoim zdrowiem.
– Na początku mojej przygody ogłosiłem manifest – rozwój albo upadek. I choć nie miałem doświadczenia biznesowego, to napędzała mnie pasja. Byłem początkowo jedynym człowiekiem, który wierzył, że będziemy się rozwijać i że sięgniemy gwiazd (…) Do zmian potrzebni są ludzie, dlatego też na każdym kroku podkreślamy ich wartość, a hasło „CZŁOWIEK W CENTRUM UWAGI” wyznacza nam odpowiednią drogę – mówi Paweł Walicki, prezes Centrum Medycznego CMP.
Tą drogą od lat kroczymy i wiemy jedno – rozwój jest koniecznością. Polacy są coraz bardziej wymagający w stosunku do systemu opieki zdrowotnej. Chcą, by obsługa pacjentów i jakość świadczonych usług dotrzymywały tempa współczesnemu życiu. Centrum Medyczne CMP doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Wiele lat temu postanowiliśmy połączyć kilka komponentów, by stworzyć atrakcyjny dla pacjenta i konkurencyjny na rynku produkt. Wciąż z dumą i radością realizujemy to zadanie.
Nie boimy się wyzwań. Na gruncie szacunku do czasu naszych Pacjentów, rozpoczęliśmy w ubiegłym roku prace nad kolejnym, przełomowym z naszej perspektywy usprawnieniem. W najbliższych miesiącach swoją premierę będzie miała specjalna aplikacja: Portal Pacjenta CMP. W jednym miejscu, za pomocą zaledwie kilku kliknięć nasi Pacjenci zarezerwują i odwołają wizytę, uzyskają dostęp do dokumentacji medycznej, e-skierowań, e-recept – a to z pewnością nie wszystkie dostępne funkcjonalności.
Stawiamy na interakcje. Dział Customer Experience – powołana niedawno przez CMP komórka dba o budowanie pozytywnych doświadczeń Pacjentów. Obecnie trwa praca nad wdrożeniem Standardu Obsługi Pacjenta, który ma być drogowskazem dla pracowników, ale jednocześnie ich nie ograniczać. Jednym z usprawnień jest zbudowanie bazy wiedzy wewnątrz organizacji, aby pracownicy mieli do niej dostęp w każdym momencie” – mówi Katarzyna Chojczak, Kierownik Działu CX z Centrum Medycznego CMP.
Mobilizujemy do zmiany. Centrum Medyczne CMP uważnie obserwuje rynek pracy i dynamiczne zmiany, które w jego obszarze zachodzą. Oferujemy wizyty lekarskie z zakresu medycyny pracy w 14 placówkach CMP w Warszawie i 350 placówkach współpracujących na terenie całej Polski. Badania wstępne, okresowe, diagnostyka i konsultacje specjalistów są niesłychanie istotne, natomiast my postanowiliśmy pójść o krok dalej. Od lat zachęcamy i inspirujemy właścicieli firm do tego, by dostrzegli bezpośrednią zależność kondycji pracownika i dobrostanu pracodawcy. Skonstruowaliśmy ofertę medyczną „Synergia dla zdrowia” – pięć zróżnicowanych planów, opartych na czterech najważniejszych filarach. To, co nam przyświecało w jego tworzeniu to przede wszystkim holistyczne, całościowe podejście. Wsłuchujemy się w potrzeby rynku pracy, pracownika, ale dostrzegamy też zjawiska z różnych obszarów współczesnego świata. Pomoc medyczna, wizyty domowe, badania laboratoryjne, ale też plan dietetyczny, treningi, dostęp do innowacyjnej platformy mental health, oferującej bazę wykwalifikowanych terapeutów, możliwość aktywnego uczestnictwa w warsztatach grupowych – to tylko niewielki wycinek Synergii dla zdrowia, która nie powstałaby bez doświadczonych partnerów: firmy Mindgram (kompleksowej platformie dbania o dobrostan i zdrowie psychiczne) oraz platformy Just be Fit (umożliwiającej dostęp do kadry specjalistów – dietetyków i trenerów personalnych).
Usprawniamy, modernizujemy. CMP to w tym momencie sieć aż 24 różnych placówek – każda z nich jest dla nas tak samo istotna i o każdą staramy się dbać oraz dostosowywać ją do wysokich standardów, jakie sami sobie stawiamy. Jednym z przykładów jest m.in. rewitalizacja przychodni.
Kreujemy nowe. Od 2023 roku na warszawskim Żoliborzu działa Centrum Psychologiczne Good Life. Dzięki szerokiemu zakresowi oferowanych usług, pomoc mogą znaleźć tam zarówno osoby indywidualne, jak też pary i rodziny. Chcieliśmy stworzyć miejsce, w którym terapia będzie uszyta na miarę potrzeb każdego Pacjenta. Profesjonalna i doświadczona kadra; bezpieczna, sprzyjająca rozmowom przestrzeń oraz indywidualne podejście do każdej osoby – to wszystko chcieliśmy zrealizować w Good Life. Jesteśmy dumni, że ten cel został osiągnięty. Bardzo liczymy na dalszy rozwój tej marki i stworzenie sieci specjalistycznych placówek psychologicznych w przyszłości. Kolejną naszą marką jest salon Optyk.cafe – chodź informowanie o nim wyłącznie w kontekście „salonu optycznego” stanowi pewne niedomówienie. Optyk.cafe to przede wszystkim innowacyjne miejsce oferujące zupełnie nowy wymiar usług. Nie chcieliśmy proponować naszym klientom chłodnych wnętrz, w których relacja z człowiekiem ogranicza się wyłącznie do kupna i sprzedaży. Stworzyliśmy przyjazną, nowoczesną przestrzeń, w której każdy może poczuć się, jak u siebie. Przy filiżance wyśmienitej kawy rozmawiamy o problemach i potrzebach naszych klientów; służymy profesjonalnym wsparciem oraz wykonujemy podstawowe badania okulistyczne. To stosunkowo młode miejsce zostało już docenione – otrzymaliśmy pierwsze nagrody dla salonu optycznego, m.in. Orły Optyki, choć salon działa niecały rok.
Jednoczymy w słusznej sprawie. Pacjent, który nie stawia się na umówioną wizytę bez wcześniejszego odwołania, odbiera potrzebującym szansę na szybszą pomoc medyczną. Mając na względzie ten problem i przede wszystkim dobro Pacjentów, Centrum Medyczne CMP zainicjowało akcję #odwoluje #nieblokuje. Nasze cele to przede wszystkim edukacja społeczeństwa oraz wypracowanie karty dobrych praktyk, w której znajdą się rozwiązania ułatwiające kontakt z placówkami medycznymi i usprawniające proces rezygnacji z wizyty. Chcemy mówić o tym problemie szeroko, bo wiemy, jak bardzo jest on istotny. Kampania #odwołuje #nieblokuje to wartościowy brand, który zjednoczył branżę wokół wspólnego problemu. Zaprosiliśmy do współpracy inne placówki – na co dzień konkurencyjne wobec siebie i wspólnie działaliśmy, by zmieniać oblicze polskiej opieki zdrowotnej. 650 uczestników i 17 milionów „uratowanych wizyt” – brzmi dobrze, a zdecydowanie nie jest to nasze ostatnie słowo.
Więcej informacji na stronie www.cmp.med.pl