Spółka Alibaba Group Holding Limited (NYSE:BABA) uruchomiła dziś kompleksową usługę cyfrową o nazwie Alibaba Defined, stworzoną po to, by klienci spoza Chin mogli lepiej poznać jej model biznesowy, strategię oraz ofertę produktów i usług.
W ramach Alibaba Defined opublikowano komunikaty od prezesa firmy, Jacka Ma, i jej dyrektora generalnego, Daniela Zhanga, jak również inne informacje standardowo zamieszczane w rocznych sprawozdaniach z działalności spółki. Usługa Alibaba Defined jest dostępna pod adresem: http://ar.alibabagroup.com/2015/index.html.
„W Chinach, gdzie konsumenci na co dzień mają styczność z naszymi produktami i usługami, markę Alibaba zna każdy. Natomiast osoby spoza Chin, dysponujące ograniczonym dostępem do naszego wewnętrznego 'ekosystemu’, mogą mieć pewne trudności ze zrozumieniem naszej wizji, zasad prowadzenia działalności i celów, jakie nam przyświecają – powiedział Joe Tsai, wiceprezes firmy. – Publikacja pierwszego sprawozdania rocznego była doskonałą okazją do stworzenia kompleksowej platformy dla każdego, kto chciałby poznać naszą markę bliżej”.
Alibaba Defined zawiera wzbogacone materiałami wizualnymi, interaktywne treści na temat ekosystemu marki. Użytkownicy mogą wejść w rolę sprzedającego, śledząc proces rozpoczynania, prowadzenia i rozwijania przez przedsiębiorcę działalności przy wsparciu usług Alibaba. Można także przyjrzeć się typowemu dniu z życia konsumenta, aby lepiej poznać mechanizmy, jakie każdego roku przyciągają przeszło 360 mln klientów do usług i produktów Alibaba.
Aby w pełni zrozumieć markę Alibaba, konieczne jest ponadto nabycie pewnej wiedzy na temat samego Państwa Środka. W tym celu Alibaba Defined przenosi widzów do współczesnych Chin, oferując im kontekst niezbędny do tego, aby zademonstrować, jak chiński rynek e-commerce w ciągu zaledwie kilku lat stał się największym tego typu rynkiem na świecie, a także by ukazać jego ogromny potencjał.
Za pośrednictwem serii nagrań wideo Alibaba Defined pomaga użytkownikom osobiście przekonać się, jak Alibaba buduje infrastrukturę handlową przyszłości – od kierowania swej oferty do całej populacji Chin, w tym 600 mln osób z obszarów wiejskich, po ekspansję na rynki zagraniczne opartą na umożliwianiu spółkom i markom z całego świata dotarcia do stale rosnącej chińskiej klasy średniej.
Odwiedź Alibaba Defined pod adresem: http://ar.alibabagroup.com/2015/index.html. Dyskusję można śledzić na @AlibabaGroup.
Misją Alibaba Group jest umożliwienie klientom łatwego prowadzenia interesów na całym świecie. Pod względem wartości asortymentu brutto (GMV) jest to największa w skali globalnej spółka sektora handlu internetowego i mobilnego. Alibaba Group, którą założono w 1999 r., oferuje dostęp do podstawowej infrastruktury technologicznej oraz usług marketingowych, które pozwalają przedsiębiorcom wykorzystywać potęgę Internetu do prezentowania swoich ofert i prowadzenia transakcji z setkami milionów klientów i kontrahentów.
Do głównych przedsiębiorstw grupy zaliczają się:
- Taobao Marketplace (www.taobao.com) – największy chiński serwis zakupów online,
- Tmall.com (www.tmall.com) – największy chiński serwis zapewniający zewnętrzną obsługę markom i sprzedawcom detalicznym,
- Juhuasuan (www.juhuasuan.com) – najpopularniejszy chiński serwis z ofertami zakupów grupowych,
- Alitrip (www.alitrip.com) – czołowy internetowy serwis turystyczny z możliwością rezerwacji online,
- AliExpress (www.aliexpress.com) – globalny serwis pozwalający dokonywać zakupów bezpośrednio w Chinach,
- Alibaba.com (www.alibaba.com) -największy chiński serwis sprzedaży hurtowej dla małych przedsiębiorstw,
- 1688.com (www.1688.com) – czołowy chiński serwis z ofertami sprzedaży hurtowej,
- AliCloud (www.alicloud.com) – dostawca usług „w chmurze” dla przedsiębiorstw i osób prowadzących działalność gospodarczą.
Źródło: Alibaba Group Holding Limited