Najlepsze półrocze w historii firmy: Z całkowitą sprzedażą na poziomie ponad 100 milionów euro, berlińska sieć hosteli a&o przekroczyła swój ubiegłoroczny wynik o 47 procent.
To wynik dobrych miesięcy maja i czerwca, z obłożeniem pokoi na poziomie ponad 80 procent, oraz „wyjątkowo mocnego początku roku”, potwierdza CEO Oliver Winter. Ponad milion noclegów w pierwszym kwartale zagwarantowało pełne obłożenie obiektów, zwłaszcza w Berlinie, Hamburgu i Wenecji.
Olivier Winter, założyciel a&o upatruje przyczyn „stałej dynamiki od początku roku” przede wszystkim w:
- utrzymującym się popycie ze strony grup szkolnych: Grupy podróżują bardziej elastycznie i zajmują pokoje wieloosobowe w a&o również wiosną, nie tylko w sezonie letnim.
- coraz większym zainteresowaniu budżetowym zakwaterowaniem, zwłaszcza ze strony rodzin i młodych osób, także międzynarodowych: silny wzrost w kategoriach pokoi rodzinnych i wieloosobowych (pokoje dzielone).
Co więcej, Winter postrzega stale rosnącą liczbę gości nocujących (I półrocze 2023: 2 840 000 / I półrocze 2022: 2 340 000), jako potwierdzenie, że zaangażowanie firmy w zrównoważony rozwój jest słusznym kierunkiem: „Goście domagają się zrównoważonego rozwoju, przekazują pozytywne opinie na temat naszych działań i sami zgłaszają swoje sugestie dla dalszych zmian”. Niezależnie od tego, czy chodzi o organizatorów wydarzeń, szkoły czy prywatnych gości rozmawiających z nami przy recepcyjnych biurkach. Udział gości a&o w wieku do 30 lat, z wyłączeniem grup szkolnych, wynosi już około 52 procent. a&o odnotowało bardzo wysoki poziom zainteresowania kwestiami zrównoważonego rozwoju, szczególnie wśród młodej grupy docelowej.
a&o inwestuje 20 milionów euro w zrównoważone renowacje
Biorąc pod uwagę produkcję CO2 na poziomie około 3,73 kg na nocleg, a&o już wyprzedza konkurencję nawet o 75%. „To jeszcze dla nas za mało. Jeśli chcemy umożliwić zrównoważone podróżowanie, a tym samym być branżą przyszłościową, musimy nadal zmieniać sposób myślenia i działania oraz jeszcze bardziej radykalnie ograniczać konsumpcję i emisję dwutlenku węgla” – mówi Winter.
Neutralność pod względem emisji CO2 do 2025 r. jest kolejnym ważnym kamieniem milowym dla wiodącej europejskiej sieci hosteli, która obecnie obsługuje 39 obiektów w 25 miastach i 9 krajach. W nadchodzącym roku firma zainwestuje do 20 milionów euro w same działania renowacyjne związane z energią. 90 procent lokalizacji a&o wykorzystuje istniejące już budynki: „Konserwacja zamiast budowy nowych obiektów jest dla nas kluczowym mottem zrównoważonego rozwoju, a tym samym strategią wzrostu”.
Dotarcie do celu w dwie minuty – cyfryzacja dla większego komfortu gości
a&o czyni również dalsze postępy w zakresie cyfryzacji. Od początku sierpnia goście hotelu a&o Munich Hackerbrücke mogą korzystać z najnowszej generacji systemu self check-in. To wewnętrzne rozwiązanie pozwala gościom na szybkie i wygodne zameldowanie – pięć kroków w mniej niż dwie minuty. Kolejne obiekty mają zostać wyposażone w nowe terminale tak szybko, jak to możliwe. a&o oferuje automaty do samodzielnego zameldowania już od 2018 roku.
Rozszerzane są również inne udogodnienia cyfrowe, takie jak zamawianie F&B za pośrednictwem aplikacji, mobilny klucz do pokoju i cyfrowy folder gościa.