a&o Hostels: „W pierwszej połowie roku prawie wyrównaliśmy wyniki z 2019!”

W pierwszej połowie roku, a&o odnotowało również coraz więcej rezerwacji grupowych i rodzinnych. Sieć została oceniona w badaniu rynku przez Service Value i Bild Am Sonntag. Na zdjęciu pokój rodzinny w a&o Berlin Kolumbus. Fot. a&o

„Liczby przypominają rok 2019”, podsumowuje dyrektor generalny Oliver Winter, „prawie wyrównaliśmy ówczesne liczby – to doskonałe wyniki i pewny sygnał na drugą połowę roku”.

Ponad 2500 telefonów dziennie na infolinię rezerwacji, 80-procentowy wzrost liczby odwiedzających stronę aohostels.com w okresie od maja do czerwca oraz średnie obłożenie pokoi około 74% w maju i 85% w czerwcu to wyniki z pierwszego półrocza 2022 roku „jednego z najlepszych w historii naszej firmy”.

„Szczególnie w przypadku rezerwacji grupowych i rodzinnych, a&o odnotowuje dwucyfrowy wzrost w porównaniu z 2019 r. Spodziewane przychody w tym roku wyniosą od 140 do 160 mln euro”, szacuje Oliver Winter, który założył a&o 22 lata temu w Berlinie-Friedrichshain. Pod warunkiem, że „pandemia koronawirusa nie wywoła żadnych znaczących ograniczeń następnej jesieni i zimy”. Jednak Winter nie spodziewa się, że tak się stanie: „Koronawirus nadal będzie nas ograniczać, ale znaleźliśmy również sposoby, aby skutecznie poradzić sobie z tym wyzwaniem”. Specjalne środki bezpieczeństwa i higieny zostaną utrzymane, a oferta cyfrowa będzie dalej rozszerzana. Obejmuje ona na przykład samodzielne lub mobilne zameldowanie, cyfrowe zameldowanie na śniadanie lub cyfrowy klucz do pokoju.

a&o stale rozbudowuje zespół

Aplikowanie przy użyciu smartfona, umowa o pracę na czas nieokreślony, uczestnictwo w akademii online i znajomość języka niemieckiego nie są już warunkami pracy na recepcji: „Zmieniliśmy i dodaliśmy kilka rzeczy”, wyjaśnia Oliver Winter, „abyśmy byli jako pracodawca jeszcze bardziej atrakcyjni – opinie na ten temat są bardzo pozytywne.” Od początku roku podpisaliśmy ponad 400 nowych umów o pracę. Rekrutacja trwa. „Jesteśmy pionierami, jeśli chodzi o cyfryzację i obsługę gości – logiczne jest, że teraz dostosowujemy również procesy rekrutacyjne do potrzeb kandydatów i branży”, kontynuuje Winter, „mamy rozwiązania na niedobór personelu i myślimy nie szablonowo.”

Sieć a&o nadal rośnie w największych miastach Europy

W Warszawie, Budapeszcie, Kopenhadze, Edynburgu i Rotterdamie a&o od 2020 roku otworzyło jeszcze pięć obiektów, co daje łącznie 40 hosteli w 25 miastach i dziewięciu krajach europejskich. Wysoko na liście ekspansji znajdują się Wielka Brytania, Włochy, Benelux oraz region DACH; ponadto firma ma na oku Irlandię i Francję, a także Rzym czy Ateny. Oliver Winter: „Bardziej niż kiedykolwiek polegamy na przejęciach istniejących obiektów, nie tylko w celu znacznego przedłużenia żywotności nieruchomości”. Celem firmy jest osiągnięcie neutralności pod względem emisji CO2 do 2025 roku.


Silk Road Poland

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *