Paszporty turystyczne województwa mazowieckiego rozdane

Dobiegła końca I edycja programu „Paszport turystyczny województwa mazowieckiego”. Celem inicjatywy była realizacja działań na rzecz promocji atrakcji turystycznych i kulturalnych regionu, przy  wykorzystaniu marketingu miejsc – dziedziny w Polsce relatywnie młodej, ale w praktyce samorządowej coraz bardziej powszechnej.

Formuła programu jest pomyślana tak, aby zachęcić turystów/uczestników do odwiedzenia konkretnych atrakcji turystycznych Mazowszai zbierania punktów (pieczątek), umożliwiających ubieganie się o atrakcyjne nagrody. I edycja przedsięwzięcia trwała od 1 czerwca do 31 października 2011 r. Paszporty rozprowadzane były głównie poprzez punkty informacji turystycznej oraz partnerów programu, a także podczas imprez promocyjnych, których partnerem był Samorząd Województwa Mazowieckiego.

Program „Paszport turystyczny województwa mazowieckiego” stanowi formę mobilizacji turystów do poznawania regionu oraz promocję atrakcji turystycznych i kulturowych Mazowsza. Jednocześnie umożliwia dostarczenie informacji zwrotnej o turystach, w tym m.in. celuwyjazdów, długości pobytu, atrakcyjności poszczególnych instytucji kultury i sztuki. Analiza zebranych danych umożliwi lepsze dopasowanie oferty kulturalnej i turystycznej Mazowsza do potrzeb i preferencji turystów.

W programie wykorzystano efekty kampanii wizerunkowej Mazowsza (skierowanej do mieszkańców regionu – najważniejszych ambasadorów marki Mazowsze), przygotowywanej  w ramach projektu „Kreowanie wizerunku turystycznej marki Mazowsze”, dofinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2007 – 2013.

źródło: www.mazovia.pl