Rusza BGŻOptima – pierwszy w Polsce internetowy bank wyspecjalizowany w oszczędzaniu – 17.11.2011

Pod adresem www.bgzoptima.pl wystartował dziś pierwszy w Polsce bank internetowy specjalizujący się wyłącznie w oszczędzaniu. BGŻOptima będzie działał według modelu direct. Jako jedyny Bank na polskim rynku umożliwia zawarcie umowy przez SMS. W ofercie BGŻOptima klienci znajdą elastyczne, zrozumiałe i zawsze atrakcyjnie oprocentowane produkty depozytowe i inwestycyjne. Stabilność i bezpieczeństwo BGŻOptima gwarantuje Bank BGŻ, polska instytucja finansowa z wieloletnią tradycją.

Lokata z dzienną kapitalizacją odsetek dająca zysk odpowiadający 8 proc. w skali roku na lokacie standardowej, konto oszczędnościowe oprocentowane na 4,6 proc. w skali roku, szeroka oferta depozytów od 1 do 24 miesięcy, przy oprocentowaniu do 5,3 proc. w skali roku, czytelna oferta funduszy inwestycyjnych – to atuty, z którymi BGŻOptima rozpoczyna działalność. Otwarcie konta oszczędnościowego w BGŻOptima nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi warunkami i jest całkowicie zdalne. Po wypełnieniu odpowiedniego formularza na stronie www.bgzoptima.pl klient podpisuje umowę poprzez SMS. Wcześniej żaden bank w Polsce nie oferował takiej możliwości.
BGŻOptima jest pierwszym bankiem, w którym nie ma żadnych ograniczeń w wypłatach środków z konta oszczędnościowego. Wszystkie takie transakcje realizowane są za darmo. Wypłaty dokonywane są w formie przelewu na zdefiniowany wcześniej przez klienta rachunek powiązany w innym banku, co gwarantuje bezpieczeństwo środków. Zasilenie konta oszczędnościowego w BGŻOptima, poza pierwszym przelewem, może być realizowane z dowolnego rachunku. Z kluczowych produktów banku – lokaty jednodniowej i konta oszczędnościowego można wycofać swoje pieniądze w każdym momencie, bez żadnych opłat i co istotne przy zachowaniu wszystkich wypracowanych odsetek. Tak jest dlatego, że jak tłumaczy Piotr Grzybczak, dyrektor zarządzający BGŻOptima odpowiedzialny za start i rozwój banku, elastyczność to bardzo istotna dla klientów cecha.
– W oszczędzaniu liczy się bezpieczeństwo, prostota, wygoda i atrakcyjne zyski z odkładanych pieniędzy – mówi Piotr Grzybczak. – Dlatego nasza oferta jest czytelna i uczciwa, bez żadnych ukrytych kosztów, przykrych niespodzianek czy dodatkowych warunków, w postaci na przykład konieczności zakupu jakiegoś dodatkowego produktu. Nasz system bankowości elektronicznej jest wyjątkowo intuicyjny. Przede wszystkim gwarantujemy, że produkty BGŻOptima będą atrakcyjnie oprocentowane zawsze, nie tylko w czasie trwania promocji– mówi Piotr Grzybczak.
Bank BGŻOptima jest częścią Banku BGŻ, jednak jego oferta nie będzie dostępna w oddziałach tego banku, a wyłącznie w Internecie. – Bank BGŻ jako instytucja uniwersalna posiada oddziały w całej Polsce, oferuje bankowość elektroniczną, telefoniczną, a także dostęp do pieniędzy przy pomocy kart płatniczych. BGŻOptima to bank internetowy, skierowany do klientów, którzy chcą i lubią załatwiać swoje sprawy finansowe w sieci– wyjaśnia Wojciech Sass, wiceprezes zarządu Banku BGŻ, odpowiedzialny za bankowość detaliczną i kanały dystrybucji. – To co przede wszystkim wyróżnia BGŻOptima wśród banków internetowych, to specjalizacja oszczędnościowa. Jesteśmy przekonani, że ten model, sprawdzony w wielu krajach przez RaboDirect na świecie, spodoba się również Polakom.
– Polska to już 5 kraj w którym klienci mogą podejmować decyzje dotyczące oszczędzania przy wsparciu banku z rodziny RaboDirect – mówi Eric Drok, nadzorujący międzynarodową bankowość internetową i kanały dystrybucji Rabobanku.  – Nasze doświadczenia z analogicznymi przedsięwzięciami w krajach od Belgii po Australię pokazują, że klienci na całym świecie cenią sobie uczciwą informację, transparentne rozwiązania, niezawodny system bankowy, bezpieczeństwo, ale przede wszystkim pasję, z jaką podchodzimy do oszczędzania. To właśnie dzięki niej zdobyliśmy zaufanie już ponad 410 tys. klientów, którzy powierzyli nam ponad 169 mld zł swoich oszczędności.
Na stronie www.bgzoptima.pl, oprócz możliwości założenia konta i zarządzania oszczędnościami, klienci mogą się zapoznać z licznymi wskazówkami i poradami dotyczącymi oszczędzania. Dzielić się nimi będą pracownicy banku i zaproszeni eksperci. Bank udostępnia też wygodne narzędzia wspierające planowanie wydatków i zachęcające do oszczędności na co dzień.
Start banku BGŻOptima wspiera kampania reklamowa w najważniejszych polskich mediach i Internecie.

O BGŻOptima:
BGŻOptima to pierwszy w Polsce bank internetowy specjalizujący się wyłącznie w oszczędzaniu. Gwarantuje klientom elastyczne i wygodne rozwiązania i zawsze atrakcyjne oprocentowanie w ramach prostej i zrozumiałej oferty. BGŻOptima jest częścią Banku BGŻ, polskiej instytucji finansowej z wieloletnią tradycją. Bank wykorzystuje rozwiązania sprawdzone w wielu krajach przez RaboDirect na świecie.
O Banku BGŻ:
Bank BGŻ jest uniwersalnym bankiem komercyjnym, od lat zajmującym miejsce w czołówce największych banków w Polsce. Specjalizuje się w finansowaniu rolnictwa, gospodarki żywnościowej oraz infrastruktury regionalnej. Strategia Banku zakłada m.in. intensywny rozwój sieci oddziałów, umacnianie pozycji na perspektywicznym i wzrostowym rynku bankowości dla sektora rolno-spożywczego. Bank BGŻ od lat konsekwentnie angażuje się we wspieranie działalności organizacji charytatywnych i proedukacyjnych oraz w inicjatywy społecznie użyteczne. Bank dysponuje siecią ponad 390 oddziałów. Udostępnia bezprowizyjnie prawie 4000 bankomatów w całym kraju. Klienci mają do dyspozycji nowoczesne i wygodne rozwiązania bankowe. Dostęp do usług odbywa się poprzez zaawansowane technologie informatyczne – system bankowości internetowej eBGŻ, obsługę telefoniczną Tele BGŻ oraz Home Banking.

O RaboDirect:
RaboDirect to bankowy serwis internetowy stworzony po to, aby uzupełniać zakres usług finansowych z których na co dzień korzystają klienci. RaboDirect oferuje swoim klientom w Belgii (Rabobank.be), Irlandii (Rabodirect.ie), Australii (Rabodirect.com.au) i Nowej Zelandii (Rabodirect.co.nz) produkty o wysokim oprocentowaniu, bez opłat. Są to zawsze dostępne konta oszczędnościowe i lokaty, jak również fundusze inwestycyjne. Banki internetowe działające pod marką Rabobank obsługują obecnie ponad 410.000 klientów i zgromadziły do tej pory ponad 16 mld. euro depozytów. RaboDirect jest częścią międzynarodowej Grupy Rabobank, posiadającej ponad 110 lat doświadczenia w dostarczaniu rozwiązań bankowych i finansowych klientom korporacyjnym zaangażowanym w szeroko pojęty agrobiznes.
Rabobank może się poszczycić najwyższym możliwym ratingiem wiarygodności kredytowej od agencji Standard & Poor’s (AAA) oraz Moody’s Investor Service (Aaa) i utrzymuje ten standard potrójnego AAA od ponad 25 lat. Rabobank działa w 48 krajach, obsługując ok. 10 milionów klientów na całym świecie poprzez sieć ponad 1600 oddziałów. Rabobank należy do 25 największych banków na świecie pod względem kapitału (Tier 1).
RaboDirect jest laureatem licznych nagród za produkty, jakość obsługi internetowej, w ramach call center oraz marketingowych we wszystkich krajach w których działa.

Dodatkowych informacji udziela:
Marek Gieorgica
Clear Communication Group Sp. z o.o.
mg@clearcom.pl
tel.: 501 086 280