Przemyślane wystawianie się na targach – dlaczego warto?

Targi

Targi

Wydarzenia targowe dają ogromne możliwości przedsiębiorcom na poszerzenie grona odbiorców swoich produktów czy usług, przedstawienie oferty, promocję ale przede wszystkim bezpośredni i realny kontakt z klientem.

Zderzenie się z jego opinią nt. produktu czy usługi bywa czasem najcenniejsze. Targi to też miejsce, gdzie można pokazać więcej niż na stronie internetowej, czy wizytówce w social mediach firmy. Istotne jest, aby wykorzystać takie wydarzenie w pełni, jako jeden z kanałów budowania relacji z potencjalnymi kontrahentami.

Jak to zrobić? Pierwszym krokiem powinien być odpowiedni dobór wydarzenia. Przy natłoku eventów, konferencji i targów wystawienniczych jesteśmy narażeni na zły dobór kanałów dotarcia do klienta. Nasze skrzynki mailowe są zarzucane coraz to nowszymi ofertami, które nie koniecznie mogą zaspokoić nasze potrzeby. Dlatego szukając odpowiednich targów zdefiniuj swoją potrzebę „tu i teraz” do kogo chcesz dotrzeć, jaki rynek Cię interesuje w najbliższej przyszłości i co pozwoli Ci na poszerzenie Twoich kontaktów biznesowych. Ten pierwszy krok bywa najważniejszy.

Jesteśmy na targach i do dalej? Pamiętaj, że targi to nie tylko sama wystawa. Nie traktuj tego wydarzenia jako prezentację dobrze „zabudowanego boxu”, daj odwiedzającym poczucie, że wiesz co chcesz sprzedać, co Cię wyróżnia na tle innych i dlaczego to właśnie na Twoje stoisko powinni zajrzeć, a w przyszłości skorzystać z Twoich produktów czy usług. Przedstaw także ludzi tworzących przedsiębiorstwo. Uśmiechnięty i kompetentny zespół, który dba o rozwój i przyszłość marki i wsłuchuje się w otoczenie i potrzeby klienta. Budowanie wiarygodności i profesjonalizmu firmy zaczyna się właśnie tu. Od podania ręki, opowiedzenia o firmie poprzez wymianę kontaktów.

Networking – dlaczego właśnie na targach jest on tak skuteczny? Dobrze przygotowane targi to takie, które skupiają firmy o podobnych celach, z którymi przedsiębiorca będzie mógł stworzyć długofalową synergię, a nawet zdecydować się na szerszą działalność tj. inne rynki, obszary. Wymiana doświadczeń i informacji nt. rynku czy branży jest jednym z najważniejszych zadań w budowaniu marki.

Promocja. Czy targi pozwalają na zdobycie potencjalnych klientów? Targi to miejsce gdzie najlepiej zaobserwujesz trendy i kierunki w jakich zmierza Twoja branża, ale też oczekiwania klientów. To właśnie podczas targów przedsiębiorca można zaprezentować kluczowe zadania oraz funkcje swoich produktów. (Uwaga: Nie prezentuj całej oferty firmy. To może zmęczyć odbiorcę. Skup się na tych najważniejszych kwestiach i konsekwentnie przedstawiaj je potencjalnym klientom). Promocja produktów, usług i samej firmy to długi proces, nie można wymagać efektów „na już”, ale tylko stale informując i przypominając o sobie oraz swoich działaniach firma jest w stanie dotrzeć do coraz większej liczby potencjalnych odbiorców. Aby w 100procentach wykorzystać swoją obecność na targach jeszcze przed samymi targami opowiedz innym, że na nich będziesz, roześlij mailing do dotychczasowych klientów i tych potencjalnych, żeby podczas targów nowi odbiorcy mogli poznać ciebie i Twoją firmę, a ci z którymi współpracujesz mogli utwierdzić się w przekonaniu, że warto z Tobą współpracować.

PS. Po targach warto opublikować na swojej stronie internetowej krótką relację z targów opatrzoną kilkoma zdjęciami. Potencjalni klienci i Ci, którzy odwiedzali Twoje stanowisko wystawiennicze też będą czekali na maila od Ciebie… nie zaniedbuj tego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *