Niskopodłogowe także lokalnie

Od połowy lutego wszystkie autobusy w sieci Warszawskiego Transportu Publicznego są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz rodziców z wózkami dziecięcymi.

Do listy linii obsługiwanych przez niskopodłogowe autobusy doszły linie lokalne „L”. Do tej pory nie wszystkie pojazdy jeżdżące na trasach „elek” miały wejście z niską podłogą – do ich obsługi kierowane były pojazdy należące do niewielkich lokalnych firm, w tym także mikrobusy i autobusy turystyczne. Wymagania Zarządu Transportu Miejskiego wobec przewoźników rosły i tabor był sukcesywnie wymieniany.

Ostatnią gminą obsługiwaną przez wysokopodłogowe autobusy był Prażmów. W lutym, w ramach nowej umowy, również na liniach L17 i L19 zaczęły kursować pojazdy z niską podłogą z logo WTP. Obecny operator, firma PKS Polonus, skierowała do obsługi dwunastometrowe niskopodłogowe autobusy hybrydowe marki Volvo. To dalszy ciąg procesu zmian, który dokonuje się od kilku lat na liniach lokalnych. Zarząd Transportu Miejskiego stawia coraz wyższe wymagania operatorom obsługującym te linie. Wśród wymagań są m.in. jednolita kolorystyka wozów, klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej, wyświetlacze kierunkowe oraz przede wszystkim niska podłoga.

Pierwszy niskopodłogowy autobus pojawił się w 2013 r. Był to piętnastometrowy, trzyosiowy Neoplan. W kolejnych latach liczba „niskopodłogowców” rosła, co pozwalało wycofywać ze służby wysłużone ikarusy i jelcze. Ostatnie liniowe autobusy z wysoką podłogą pożegnaliśmy w 2013 roku. Od tej pory na liniach jeżdżących po Warszawie oraz podmiejskich każdy kurs autobusu realizowany jest przez pojazd z niską podłogą.

(ZTM)


Silk Road Poland

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *