70 placówek będzie promować polską gospodarkę

Jak poinformował wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Wojciech Fedko, do końca 2018 r. Agencja uruchomi za granicą 70 biur służących promocji polskiej gospodarki i krajowych firm.

− Planujemy mieć 50 biur zagranicznych w połowie przyszłego roku i zakończyć tworzenie docelowej sieci 70 placówek do końca 2018 roku – powiedział dziennikarzom Fedko.

− Naszą rolą jest umożliwić i wspierać przesunięcie koncentracji polskiego eksportu. Dlatego zwiększyliśmy obecność Polski w obszarach geograficznych, które cechują się znaczącym wzrostem gospodarczym (6-8 proc. wzrostu PKB w ujęciu rocznym) oraz atrakcyjnością dla polskiego biznesu – zaznaczył.

Jak wyjaśnił, według tego klucza biura powstały w pierwszej kolejności biura m.in. w Wietnamie, Meksyku, Kenii czy Argentynie.

Pod koniec pierwszego kwartału 2018 roku nastąpi też oficjalne otwarcie naszej lokalizacji w Dubaju. W planach jest też biuro w Nowym Jorku, Huston, Los Angeles, czy Chicago.

źródło: Polskie Radio


Silk Road Poland